Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wanneer testen met onregelmatige cyclus??

"Ik denk dat ik zwanger ben, maar testen wijzen tot nu toe licht positief, één duidelijk positief en daarna 3 negatief uit. Mijn cyclus is onregelmatig en laatste cyclus was 44 dagen. 19 april gemeenschap gehad 4 april eerste dag laatste menstruatie. Wanneer kan ik normaal testen? En wat betekenen die uitkomsten van de testen? Ik voel me wel zwanger wat betreft dromen veel plassen en moodswings.. Gevoelige borsten en lichte verkleuring rondom tepels. Ik heb nog geen enkele keer menstruatie klachten gehad. Krijg hooguit wat hoofdpijn een paar dagen voor menstruatie."

Dan de vraag maar anders formuleren!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Bij een onregelmatige cyclus moet je testen rond het aantal dagen na de laatste menstruatie dat je als langste cyclus had. Als jouw langste 50 dagen was en je kortste gewoon 28 kun je beginnen met testen op de 28ste dan na de eerste dag van je laatste menstruatie maar als die test negatief is moet je door testen zolang je niet ongesteld wordt en wellicht wel tot de 50ste dag.

Als je denkt zwanger te kunnen zijn van de gemeenschap op 19 april dan is het simpel: test minstens 14 dagen na die gemeenschap. Daarmee kom je uit op 3 mei en daar ben je al ver voorbij, je hebt twee keer een positieve test gehad dus je bent zwanger geweest, die drie keer negatief daarna duidt helaas toch op een vroege miskraam.

Maak een afspraak met je huisarts nu, dat lijkt mij wel het verstandigste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is bijzonder moeilijk om bij iemand met een onregelmatige cyclus te bepalen of zij zwanger is of niet. Blijft de menstruatie uit vanwege zwangerschap of vanwege die onregelmatige cyclus?
Reken het gemiddelde aantal dagen van jouw menstruatiecyclussen van het afgelopen half jaar uit en tel daar een dag bij op. Omdat jouw langste menstruatiecyclus 44 dagen was tel je er voor alle zekerheid nog een dag bij op.
Na dat totale aantal dagen is het een zeer geschikt moment om een zwangerschapstest te gaan doen die een betrouwbare uitslag zal geven.
Amadea
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing