Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je in een achtbaan als je ongeveer 8 weken zwanger bent?

Ik ben net zwanger maar ga naar een pretpark deze week. Kan ik gewoon in de achtbaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

In principe zit het embryo wel veilig en alle waarschuwingsborden in parken (niet als je zwanger bent) zijn er ook voor de dikke buik die in de weg zit maar toch zou ik het niet doen. Je loopt kans dat je je nog misselijker voelt en je krijgt allerlei adrenalinescheuten door je lichaam.

Ik zou niet weten waarom je het risico moet willen lopen maar vraag het anders je huisarts of bel een verloskundige!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit is niet goed voor de baby.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De adrenalinee die vrijkomt is helemaal niet goed voor je kindje. Daarnaast komt de stang tegen je buik. Niet doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Achtbanen worden afgeraden. Alhoewel er nog geen wetenschappelijk bewijs is dat een achtbaan schadelijk is voor je kind, bestaan er wel grote zorgen onder artsen over het effect van een wild ritje in een achtbaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stang tegen je buik is geen probleem, ze is 8 wk zwanger! Het embryo is 13 mm.
Het mag wel, of het goed is voor je baby dat is een andere vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eerste drie maanden van een zwangerschap zijn cruciaal. Dit risico zou ik dus niet nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding