Kan een gynaecoloog je nu al vertellen dat ze je baby 3 weken eerder gaan halen ivm hartproblemen van de moeder?
Mijn vriendin vertelde mij dat. Ze heeft nog 3 maanden zwangerschap te gaan. 11 Juni is ze uitgerekend. Is haar 3e zwangerschap. De eerste 2 (of zelfs 3, we zijn de tel kwijt geraakt) is ze verloren. (begrijp mij niet verkeerd een kindje verliezen is vreselijk!! Maar lees even verder voordat je daarover valt)
Wij geloven daar echter niet in. Er was nooit iets van bewijs. Rond de 13e week verloor ze het kindje. De 1e keer werd het kindje afgestaan aan de wetenschap. Dit leek ons heel erg onwaarschijnlijk. Aangezien ze ons niet kon vertellen wat er dan met haar of de baby was. Een foetus word niet zo maar aan de wetenschap gedoneerd toch?
Het 2e kindje was ook ineens weg. Bij mijn vraag of er een echo was gemaakt zei ze dat de rol waar de foto`s op zaten leeg was en ze dus niks mee naar huis kreeg. Dikke onzin. Bij al mijn kinderen heb ik een foto van de foetus mee naar huis gekregen. Zoiets zou een grote fout zijn als er geen rol meer zou zijn. Maar goed.
Nu hebben we bij deze baby dus wel een echo gezien via whatsapp. (haar en haar dikke buik hebben we nog niet gezien.)
Ze vroeg zelfs of wij nog baby spullen van onze kinderen hadden die zij kon gebruiken. (bij de vorige zwangerschappen dus totaal niet. Als ik daar te veel vragen over stelde kapte ze dat af. Ik stelde te veel vragen. Hoe gaat het met je? Voel je je goed? normale vragen dus)
Ze slikt Ritalin en heeft borderline. Er is verder niks mis met haar. Normale vriendin. Wij worden alleen zo moe van dat gelieg.
Terwijl je dus nog 3 maanden te gaan hebt. Niks is dus nog zeker.
Ze laten je dan toch gewoon doorlopen onder strenge controle?
http://www.borderline-hulpgroep.com/borderline.html Aan de andere kant, kan ik me aansluiten bij het antwoord wat Crea heeft gegeven. Alles zou te verantwoorden zijn. Mijn advies zou zijn; koop wat leuks voor de baby en ga eens (onverwacht) op de koffie.
Ze zou op de verjaardag van mijn man komen dit weekend. Hadden hun op tijd uitgenodigd. Niks meer van zich laten horen. Het is niet zo dat ik NIET met haar om wil gaan. Zij houdt zelf alles af. Eens is het ook een keer klaar. Als alles van onze kant moet komen.
Borderline of niet. Hij kan ook alleen langs komen toch?
Dit is óf helemaal geen vriendin maar gewoon iemand die je kent en waarover je roddelt óf ze is wel een vriendin maar dan een hele slechte want oneerlijk, of misschien wel beiden.
Ga voor jezelf even na waarom je dit überhaupt allemaal nog wil weten.
Het is een vriendin. Althans ik beschouw haar zo wel. Soms heb je mensen in je omgeving die je wel/niet vertrouwd.
En bij haar hebben IK en mijn man onze vraagtekens. Dat mag toch?
Ik heb haar al meer dan een jaar niet gesproken nee. Ook dat kan. Zij houdt steeds de boot af. NIET ik. (op wat Whatsapp verkeer na dan.) Maar dat was meer hoe is het en wanneer spreken we weer een keer af?
Mijn man heeft haar nog wel eens aan de telefoon gehad. Maar dat was werk gerelateerd. Dus niet echt een gesprek over koetjes en kalfjes.
Roddelen is iets anders. Dit was mijn vraag en daar heb ik nu deels antwoord op.
Naar haar toe zijn wij altijd eerlijk geweest. (Elk mens liegt wel eens. Ook ik.) Maar nooit over zoiets. En soms leugens om bestwil. Nooit iets om andere pijn te doen of om ze te misleiden. Zou jij niet willen weten of een vriendin liegt? Maar haar recht op de man af vragen noem ik bot.
Ik had het er net met mijn man over en zelfs die is er een beetje klaar mee. En laat hij nou een persoon zijn die heel veel kan hebben en alles maar dan ook alles wel goed vind. Heel nuchter is hij.
Als zelfs hij er klaar mee is... terwijl hij altijd het goede in mensen ziet en altijd bemiddelt tussen mensen.
Ze heeft een facebook pagina gehad. Vond ze te veel gedoe.
Kan best zijn dat het deze keer wel echt is. Maar alles erom heen vinden wij gewoon vaag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.