Als je 3 dagen voor je verwachte menstruatie seks hebt en zwanger raakt, komt die menstruatie dan toch nog of blijft hij al direct uit (zo snel al)?
Of komt die menstruatie nog gewoon (omdat je pas 3 dagen geleden bent bevrucht) en blijft het pas de maand erna uit? Dus: kan het al na 3 dagen uitblijven of niet (is de menstruatie op dat moment misschien al 'in gang gezet')?
Alvast bedankt voor de hulp! Ik kon er verder nergens een antwoord op vinden.
Toegevoegd na 14 minuten:
(met 'is de menstruatie dan al in gang gezet' bedoel ik dat ik soms 3 dagen van tevoren al hoofdpijn/buikpijn kan hebben, dus je lichaam bereidt zich al voor op het ongesteld zijn. Daarom vraag ik me af of de menstruatie in dat geval hoe dan ook komt, als je dus in die periode zwanger raakt. Want als je bijvoorbeeld zwanger raakt op de ochtend van je verwachte menstruatie (die er dan nog niet is), dan komt ie later die dag toch ook gewoon, denk ik? Dus misschien is dat met 3 dagen van tevoren ook..?
Sorry als dit omslachtig klinkt, ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.
Voor de innesteling van een bevrucht eitje is echter wel voldoende baarmoederslijmvlies nodig, dus zal een bevrucht eitje zich zo kort na een menstruatie niet kunnen innestelen. Een vrouw zal in dat geval niet merken dat ze even een bevrucht eitje heeft gehad en dus niet zwanger raken.
En hoe oud is je seks partner eigenlijk.??
Stel het nog maar een poosje uit, tot dat je alles weet omtrent seks.
En ook dan moet je er over nadenken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.