Mag je een metal concert bezoeken tijdens prille zwangerschap?
Stel dat je zo'n 11 weken zwanger bent en naar een metal concert/festival gaat.. Is dit (behalve uiteraard de moshpits en dergelijke) gevaarlijk voor het kind?
Toegevoegd na 2 dagen:
Ik wou er nog even bijvoegen dat ze op deze leeftijd nog niets kunnen horen, waar het mij voornamelijk om gaat is de geluidsgolven en trillingen. Uiteraard zou ik gewoon rustig gaan zitten in de banken (heb de laatste tijd toch zo'n rugpijn dat ik zo lang staan niet volhoud), dus voor gespring en gebeuk ben ik absoluut niet bang!
Metalmuziek levert in elk geval bij babies erg veel stress op (net als bij de doorsnee normale volwassene) door de complexe, harde muziek (die je echt moet leren waarderen) dus echt heel goed lijkt het me niet. Stress tijdens de zwangerschap is ook bij de baby niet goed.
Maar elf weken is nog wel ERG pril ; of het kind dan al kan horen zou ik moeten opzoeken. Enne ; jij hebt als ouder maar beperkte invloed he ? Je kunt ze wel leren brede / gevorderde smaak te ontwikkelen door veel aan te bieden, maar welke smaak ze precies ontwikkelen is lastig te voorspellen. Hiphop of Piratenmuziek is echter eenvoudig te voorkomen door ze complexere, betere muziek aan te bieden. Onze kinderen zijn opgegroeid met jazz, metal en de betere popmuziek, en de oudste is nu vooral op klassieke muziek, jazz en swing georienteerd. De jongste is nog zoekende maar kotst wel van genoemde slechte muzieksoorten. Die houdt meer van Adele, Amy Winehouse, dat werk. Ofwel : komt wel goed met die twee. ;)
Tis bij ons niet gelukt!
Wij allebij metal en de kids hiphop en frans bouwer
Ik heb echt mn best gedaan...:-(
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.