Is de pil veilig als je ze inneemt de eerste dag van de menstruatie?
Hoi
Ik ben echt aan het panikeren... 8augustus heb ik onveilige seks gehad (was toen nog niet aan de pil) en de 9de moest ik normaalgezien mijn regels krijgen). De nacht van 8 op 9 zijn mijn regels begonnen maar de 9de overdag niks meer... (wat ik al raar vond) Ik heb een MAP genomen de 10de omdat ik in paniek was dat ik kans had op zwangerschap. De 13de zijn mijn maandstonden begonnen, deze zijn wss uitgesteld geweest door de MAP? Dus ben dan ook de 13de begonnen met innemen van de pil, dit terug na 2jaar geen pilgebruik. Elke dag nauwkeurig zoals het moet.
Sinds dat ik de pil neem heb ik wel last van menstruatieachtige krampen en een doorbraakbloeding gehad. Nu heb ik ergens gelezen dat de pil niet efficiënt werkt de eerste maand?? Ik hoop dat dit verkeerd is want op de bijsluiter en op andere sites staat als de pil wordt ingenomen op eerste menstruatiedag hij wel al effectief is want heb de 19 gevreeên met mijn vriend, in het idee dat ik wel al veilig was zoals op de bijsluiter stond.
Ik weet dat ik er een grote soep van heb gemaakt maar ben zo bang.. Ik hoop echt dat ik niet zwanger ben.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.