Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geld vliegticket terug bij zwangerschap?

Ik ben al een half jaar aan het proberen om zwanger te raken. Dat kan in principe elk moment gebeuren maar zou ook zo een jaar of langer (nooit) kunnen gebeuren. Nu wil ik een vliegticket boeken naar een reis in thailand in december. Is het mogelijk om zo'n ticket te annuleren-met geld teruggave- mocht ik opeens wel zwanger raken? In dat geval ga ik namelijk liever niet naar thailand. Is dat anders te verzekeren met een speciale verzekering? Ja ik weet het, beste advies is om geen ticket te boeken, maar ik houd van reizen dus anders neem het risico om straks 1000 euro voor een ticket kwijt te zijn. Ik vlieg overigens met KLM

Toegevoegd na 11 minuten:
Iemand enig idee welke verzekering (naam maatschappij) dit dan dekt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Je krijgt alleen geld terug met een hele goede reden. Zwanger zijn is geen reden om niet te vliegen. Ik zie ook niet in waarom je niet als je 6 maanden zwanger bent niet naar thailand zou kunnen. Gewoon veilig eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je bij het boeken gelijk ook een annuleringsverzekering afsluit dan is zwangerschap een geldige reden om de reis te annuleren.

Toegevoegd na 12 minuten:
Die verzekering kun je o.a. regelen bij Menzis en de Europeesche.
Amadea
12 jaar geleden
Sluit een annuleringsverzekering af. De meeste verzekeringen keren uit bij zwangerschap. Je moet dan wel binnen drie dagen na vaststelling van je zwangerschap dit melden bij de verzekeraar, en een bewijs van een arts overleggen. Lees dus wel goed de voorwaarden van je verzekering, en zorg dat je op tijd bent met melden en de bewijzen meestuurt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Groot gelijk trouwens om niet naar Thailand te gaan als je zwanger bent. Hoewel ik niet weet hoe de zorg daar is, zou ik persoonlijk niet zo ver weg willen gaan als ik zwanger zou zijn. Daar komt bij dat kosten van zwangerschap en eventuele bevalling vaak niet gedekt worden door een reisverzekering, tenzij bij levensbedreigende complicaties. Lijkt me geen prettig idee.

Succes trouwens met "proberen"!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast een annuleringsverzekering (controleer wel of "zwangerschap" een geldige reden is - kan per polis verschillen) zou je ook kunnen kijken of de maatschappij kosten in rekening brengt voor het omboeken naar een andere datum.

Ik zag bijvoorbeeld bij EasyJet dat je - tegen een extra bedrag - een ticket kon boeken waarbij je de boeking later kon wijzigen naar een andere datum. Dit wordt ook wel gedaan bij zakelijke reizen waarbij nooit helemaal vast staat of ze door gaan. Maar er worden dan ook wel andere prijzen gerekend.

Ook bij KLM is dit mogelijk als dit op het ticket staat, al kunnen er ook hier extra kosten in rekening worden gebracht.

Toegevoegd na 9 minuten:
Let ook op het volgende:

Bijna alle reisverzekeringen sluiten extra medische kosten ten gevolge van de zwangerschap uit, behalve bij complicaties (al een geldige reden om te annuleren en niet te gaan).

Bijna alle annuleringsverzekeringen hebben een zwangerschap als geldige reden opgenomen, maar er zit wel een addertje onder het gras. Je moet dit binnen 3 dagen nadat je weet dat je zwanger bent melden. Dit lijkt mij geen handige optie. De eerste drie maanden zijn het lastigst en daarna weet je pas hoe je je voelt. Dus als het onverhoopt in de eerste weken mis gaat heb je de vlucht ook al geannuleerd.

Als je met de KLM wilt vliegen zou je dus ook eens met de servicedesk kunnen bellen welke mogelijkheden zij hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing