Is het vaker gebruik van de "Morning After" pil schadelijker dan de "normale" pil?
Een van onze oudere pleegdochters gebruikt niet de pil maar gebruikt standaard als ze over tijd is de morning after pil.
aangezien ze een vaste relatie heeft gebruiken ze geen condooms tegen soa.
Dat betekent in de praktijk dat ze (veel) vaker dan een keer per jaar de morning after pil (kruitvat) gebruikt.
De antwoorden op vragen over de morning after pil en andere mij bekende info geeft niet voldoende houvast en daarom richt ik deze vraag aan vrouwen en onderzoekers die DIT aspect met (ervaringsdeskundige informatie kunnen belichten.
Zo heb ik vernomen dat bij veelvuldig morning after gebruik de vruchtbaarheid kan worden aangetast maar ook dat -als er wel innesteling heeft plaatsgevonden er grotere kans is op beschadiging van de vrucht zelf.
Het jonge stel is tegen abortus en zullen een eenmaal ingenestelde vrucht dus laten uitgroeien.
Het gaat in deze vraag NIET om mijn standpunt tegen abortus maar om de nadelen vaak morning afterpilgebruik versus de pil.
Deze laatste wordt door mijn pleegdochter slecht verdragen en sex met condoom wordt door beiden als minder prettig ervaren. Wie kan deze specifieke vraag beantwoorden?
Hoe de morning after pil werkt en de algemene bijwerkingen zijn me te uit en te na bekend en hoeven -tenzij ze deel uitmaken van de motivatie van het antwoord op gevaar morning-after versus de pil, te meer omdat het jonge stel later beslist kinderen wil.
Het betreft een jonge vrouw begin 20 jaar en het stel is erg vruchtbaar gebleken....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.