Hoe maakten ze vroeger (toen er nog geen schaar of mes was) een pasgeboren baby van de navelstreng los?
Aangezien onze verre voorouders hiervoor niet over de gereedschappen en kennis beschikten die we nu hebben en kennen, vind ik het sowieso al een wonder dat we uberhaupt bestaan. Wat tijdens, en wat eraan vooraf gaat gaat bij een zwangerschap die vroeger plaats vonden, kan ik wel plaatsen. Alleen vraag ik me af hoe ze het uiteindelijk geboren kind los maakten van de navelstreng. En nadat het los is, wat dan? Knoopje erin? Bij de moeder ook een knoopje erin en het overtollige terug duwen? Hoe ging dat?
Wat een rare toelichting geef je trouwens. Blijkbaar realiseer je je niet dat al die domme, onkundige voorouders van ons de landbouw hebben uitgevonden terwijl wij niet verder komen dan varkensflats, tempels hebben gebouwd die er na duizenden jaren nog staan terwijl wij onze gebouwen na 25 jaar alweer tegen de vlakte gooien, met kleine zeilboten naar de andere kant van de wereld voeren, wiskunde en geneeskunde en sterrenkunde hebben bedreven op een niveau waarvan jij en ik alleen maar kunnen dromen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.