Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan ik doen om de bevalling op te wekken?

Ik ben nu 38 weken zwanger en vind het de laatste paar weken al zo zwaar worden.
Ik heb wel is gehoord dat bitter lemon zou moeten helpen om het op te wekken maar zijn er nog meer dingen wat ik kan drinken, eten of doen?!

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Op deze site zie ik een aantal tips terug komen, die andere vrouwen ook hebben gebruikt en dat in forums laten weten en dat het gewerkt zou hebben.
Dus misschien heb je hier wat aan.

Toegevoegd na 5 minuten:
- Tonic of bitter lemon drinken
- Ananas eten
- Wonderolie drinken
- Frambozenblaadjesthee drinken
- Drukpuntmassage
- Stimulatie van je tepels
- Seks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er wordt ook gezegd dat sex zou helpen een bevalling op te wekken, maar dat moet je dan wel willen en je vriend ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriendin van mij heeft accupunctuur gedaan en de volgende dag is ze bevallen. Maar of het door de accupunctuur kwam blijft gissen.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik begrijp de negatieve beoordelingen niet. Ik beschrijf gewoon wat er gebeurd is. Anders had zij de volgende dag weeenopwekkers in het ziekenhuis toegediend gekregen. zij wilde liever geen middelen in haar lijf, dus heeft ze dit geprobeerd.

Kunnen de mensen die mijn antwoord negatief hebben beoordeeld mij laten weten in een reactie waarom zij het negatief beoordelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat toch niet op eigen houtje allerlei rotzooi
slikken om eerder te kunnen bevallen?

Als je langer dan 40 weken zwanger bent dan zal de vroedvrouw of de gynaecoloog (in Belgie) daar wel aan mee willen werken misschien.

Hoewel dat over het algemeen pas bij 42 weken gebeurt.

En dan nog:
Als dit al te zwaar is, hoe denk jij dan met een baby om te gaan? Dat kan heel zwaar zijn hoor.
Het hoort er bij.
Je kunt rustig aan doen. Veel gaan liggen. Lekker een boek lezen, tv kijken, handwerkje pakken.
Meid, wat wil je nog meer?
Geniet er juist van!

ENNE
In tonic en bitter lemon zit kinine, de stof die die drankjes hun bittere smaak geeft. Volgens de verhalen zou kinine de bevalling kunnen opwekken. Maar daar is geen wetenschappelijke literatuur over bekend. En als het al zou werken, zou je ontstellende hoeveelheden tonic moeten drinken om het effect daarvan te merken. Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha .. veel orgasmes krijgen! Dat houd de baarmoeder actief en wekt de weeen op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk : niks.
De bevalling begint als het lichaam er klaar voor is, en ALS er van één van die middeltjes al eentje ooit heeft gewerkt, dan is dat puur toeval omdat de bevalling toch al voor de deur stond.

Het enige dat wel heel iets kan werken (maar never geen twee weken) is seks hebben. Door de hormonen (prostaglandinen) in sperma in combinatie met het ontspannen van de baarmoederhals kan dat net het laatste zetje zijn om de bevalling te laten beginnen. Met name bij vrouwen die over tijd zijn, wil dat nog wel eens helpen.

Maar eerlijk gezegd is het eerste gevoel dat mij bekruipt : zeur niet. Een zwangerschap duurt gemiddeld 40 weken, dat weet je tevoren, en elke dag langer in de buik is beter voor de baby (tenzij je de 42-44 weken overschrijdt). Ik heb twee zwangerschappen van slechts 30/31 weken gehad, en hoewel ik niet mag klagen, kan ik me toch erg boos maken om vrouwen die zich niet realiseren hoe mooi en belangrijk een volledige voldragen zwangerschap is.

Dat het zo zwaar is, is een teken dat je nu echt voldoende rust moet gaan nemen. Je hebt niet voor niets zwangerschapsverlof ; gebruik dat ten volle. Slaap elk uur dat je nog slapen kunt, rust elk moment dat je nog rusten kunt, zit of lig elke seconde dat je nog liggen of zitten kunt, want als die sneltrein straks je leven binnendendert, krijg je daar heel lang geen tijd meer voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zeggen ook anijs, dus voor de bevalling had ik al heel wat beschuit met muisjes op :P

Maar het hielp allemaal niets, ben 3x gestript, en nog nietsss... en ik lag op bed, lag op de plek van mijn man, maakte een andere beweging met opstaan en ineens verloor ik water. Bleek dat er boven in een scheurtje zat, maar daar kwamen ze gelukkig pas achter toen 3 uur later in het ziekenhuis lag aan de weeën opwekkers :P
Ik zat er goed doorheen, dus mocht gelijk door nr ziekenhuis, had heel de nacht opgezeten.. (als ze wisten dat het een scheurtje was hadden ze mij niet aan de weeën opwekkers gezet, toen ze het scheurtje voelde, heeft ze gelijk mijn vliezen gebroken)

Maar je kan al vragen of ze je willen strippen, je hoort vaak dat het helpt.
Het is maar net hoe jouw vk er tegenover staat, die van mijn vriendin wilde niet strippen voor de de 38 weken. Mijn eigen vk wist dat mijn eerste zoontje met 37 spontaan kwam, dus durfde het wel aan, al haalde het bij mij tot 3x toe niets uit. Verloor wel de slijmprop maar meer gebeurde er niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing