wat kan ik doen om de bevalling op te wekken?
Ik ben nu 38 weken zwanger en vind het de laatste paar weken al zo zwaar worden.
Ik heb wel is gehoord dat bitter lemon zou moeten helpen om het op te wekken maar zijn er nog meer dingen wat ik kan drinken, eten of doen?!
Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Je baby is gewoon nog niet zover, want dan komt ie wel.
allerlei andere zaken kunnen schadelijk zijn
hier geld ook; als je kindje er niet klaar voor is gebeurt er niets!
ik snap je overigens wel hoor ;-))
Ik ben bij beide kinderen met 22-23 weken opgenomen in het ziekenhuis, zonder lichamelijke klachten (zelf), dus 'kerngezond', als omhulsel van een kind dat het minder doet. Mijn oudste was met 30 weken geboren en kerngezond (en inmiddels 4,5 jaar oud), dus toen ik bij de tweede de 31 weken haalde, was ik het ZO zat (na 8 weken ziekenhuis), dat ik niet kon wáchten tot ze 'er uit mocht'. Ik voelde me ECHT over tijd - en moest toch nog vier héle dagen wachten voor ze met 31 weken en 4 dagen geboren werd. Terwijl het natuurlijk gewoon zeiken om niks was ; mijn overbuurvrouw op zaal had 12 weken in trendelenburghouding (hoofd lager dan de voeten) moeten liggen voor haar kindje veilig geboren kon worden. Dat was pas afzien....... Lummelen en rusten is lekker, in je eigen omgeving en je eigen tijd. In een ziekenhuis - waar je zelfs om te plassen je bed niet af mag - is dat een heel ander verhaal........
Ik ben indertijd opgenomen met een bloeddruk van 240 / 120......maar geen enkele klacht. Maar inderdaad ; het gevoel 'het zat te zijn' lijkt zeker verband te hebben met het moment dat er aan zit te komen. En 38 weken is inderdaad 'op tijd'.
Wat een volslagen flauwekul opmerking.
Ik vind zelf dat een ongeboren kindje zo lang mogelijk zou moeten blijven zitten omdat iedere dag er één is maar verder is er absoluut niks mis mee als een kindje met 38 weken geboren wordt.
Beetje veel stemmingmakerij zulke opmerkingen.
De jongste bleef netjes wachte tot 40 weken.
Sluit me aan bij Krol, als je echt chagrijnig wordt van die buij, duurt het niet lang meer.
maar hoe dan ook, er komt een dag dat ze er echt wel komen..
ik heb bij alle 4 lopen klagen, en mijn moeder zei niks ..geen woord..maar als ze zei... de tijd rijp was...zodra zij die woorden zei...begon mijn bevalling...heel toevallig, maar wel waar..mocht ook wel na al die weken!!
Ik zou de maandag daarop met wonderolie beginnen....
Dat was toen nog zo.
maar ik ben geen uitzondering op die regel, want ik hoor het zo vaak dat vrouwen 42 weken lopen, zolang alles goed gaat is er geen rede om in te grijpen..
het komt er ook een keer uit hoor!!
Ik betrap me er ook wel eens op dat ik mensen hoor mopperen op een peuter of zesjarige, dat ik dan zeg ' wacht maar tot ze twaalf zijn.....met een best wel lichtelijk sardonisch genoegen ;) (Vooral als ik zelf net weer lekker heftig met één van mijn dochters in de clinch heb gelegen, en denk 'waren ze nog maar drie'.) Alles heeft zijn leuke en slechte kanten, en zijn leuke en slechte tijden. En sinds ik zelf kinderen heb, kan ik me zélfs voorstellen dat er mensen zijn die ze niet willen. Dat vond ik vroeger echt totaal ondenkbaar....
(Al zou ik als ik opnieuw voor de keus stond, weer voor kinderen kiezen, hoor).
niet gepland , maar wel welkom..
tijdens mijn gesprek melde ik ook, ja 5 minuten plezier geeft je 20 jaar zorgen..en daar bedoel ik niets verkeerd mee, ik ga mijzelf maar naar, 4 kinderen en een zaak en daarnaast ook mijn eigen shop..
het zijn mooie jaren maar ook loodzware jaren geweest..
Dus eigenlijk ben je psychisch al bezig de bevalling op te wekken, want je bent het zooo zat...
Ik herken dat van destijds.
Op een gegeven moment wil je gewoon dat de baby geboren wordt,PUNT, met heel je lichaam en hart. Een mooie voorbereiding.
Oefen verder maar geduld meis, en laat de natuur het werk doen, je zal straks mogelijk ook veel geduld nodig hebben als de kleine opgroeit.
Door nu allerlei truukjes uit te halen word je ook niet rustiger van, en de kleine ook niet.
Accepteer alvast dat de kleine een eigen tempo heeft om geboren te worden, dan heeft het straks een moeder die bereid is om ook met andere ontwikkelingen van hem/haar rekening te houden. Ook al zal ze soms inwendig trappelen van ongeduld ;-)
Accepteer het tempo van je kind Littlebaby, daar heeft het recht op.
Ik wens jullie een bijzondere bevalling toe met een lief kindje.
respectvol en met begrip. ik ben het er helemaal mee eens.
om hier nu heel hard te gaan roepen hoe zwaar het is om voor een kindje te zorgen (en wat er nog allemaal komen gaat) en dat hoogzwanger zijn daarbij vergeleken een peuleschil is, vind ik getuigen van weinig inlevingsvermogen.
natuurlijk kan het nachtbraken van een baby en een kind opvoeden zwaar zijn, maar de vraagsteller is nú hoogzwanger en heeft het dáár zwaar mee en dat vind ik heel begrijpelijk!
liters van het een of ander kan je wegdrinken maar het zal geen hol helpen, en gezond kan het gewoon niet zijn. een zwangerschap is gewoon zwaar zo op zijn eind, maar je krijgt er wat moois voor terug dus neem aan dat je weet waar je het voor doet toch?
vind het persoonlijk kolder om 2 weken eraf te schnabbelen omdat het geen makkie is. niet klagen maar dragen. dat zijn de bekende laatste loodjes. denk aan het welzijn van je kind.
zeg nou zelf, wat is nu 2 weken op een mensenleven? was drachtig en mijn laatste loodjes vielen samen met een hittegolf. dikke benen van het vocht, en moe moe moe.
ben nooit op het idee gekomen om de boel wat eerder op te wekken omdat ik het 'zo zwaar' vond. (wacht maar tot je eenmaal ouder bent, je hebt nog heel wat voor de boeg!!)
@eucalypje..alleen dieren zijn drachtig hoor!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.