toch zwanger of is een bloedtest sluitend?
ag iedereen! ik zal proberen kort men verhaal te doen. Alvast bedankt om te lezen! =)
Ik ben 16 en wil dus niet zwanger zijn.. 7 januari heb ik seks gehad met mijn vriend. van 8 tot 18 december heb ik een antibioticakuur gedaan, die de werking van mijn pil verhinderde (stond id bijsluiter) Ik neem wel de pil(deso 20, een hele lichte) maar we gebruikten geen condoom. Ik heb ze altijd heel correct ingenomen.
Ik maakte me zorgen daarna en ging zelf een urinetest doen( 2test 3 weken erna en ééntje 4 weken daarna) Die waren negatief.
Toch twijfelde ik nog steeds en 8 weken na het ongelukje ging ik naar een dokter, die nam bloed en de volgende dag hoorde ik terug een negatieve uitslag..
Daarmee werd het onderwerp afgesloten maar de laatse tijd heb ik vaak last van buikpijn en voel ik me heel moe. Ik heb ook echt waar het gevoel dat men buik verdikt, ben ook een kilootje of 3 aangekomen (kan dat zijn door de pil? die ik nu een klein jaar neem) en hij voelt hard aan..
ben ik 100% niet zwanger? zo'n bloedtest is toch sluitend of niet?
Wat doe ik nu het beste?
Dankjewel
Groetjes
Elise
Veel zwangersschaps verschijnselen komen overeen met menstruatie klachten.
Gespannen borsten, aankomen, alleen buikpijn hoort daar niet bij, als je zwanger bent heb je doorgaans géén buikpijn (uitzonderingen zijn er altijd)
Voor je eigen geruststelling kan je nog een test doen, zelf of bij de dokter.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.