Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik kraamhulp ontvangen op de camping?

Wegens omstandigheden gaan wij tijdelijk op een camping wonen en ik ben momenteel 5 maanden zwanger. Ik ben uitgerekend op 19 augustus en heb me al aangemeld voor kraamhulp bij Zuidzorg. Is het mogelijk om de kraamhulp naar onze caravan te laten komen? Ik zou anders niet weten hoe ik het zou moeten regelen.

Toegevoegd na 12 uur:
Het is een stacaravan met badkamer, 2 slaapkamers, keuken etc. etc. voorzien van stroom warm/koud water en gas.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja dat kan. Ik heb ook kraamhulp in een caravan gehad en dat ging prima. Ik heb er geen vragen over gehad of klachten dat ze niet wilden of konden komen. Als jouw baby in de caravan past, past de kraamhulp er ook wel in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een nieuwe moeder heeft recht op kraamzorg, maar op een camping wordt het wel lastig, tenzij de caravan groot genoeg is. Het adres waar de kraamzorg geleverd moet worden is niet zo belangrijk alswel de mogelijkheden om die hulp ook daadwerkelijk te leveren. Als jullie caravan erg klein is en er geen ruimte is om je kindje in bad te doen en om jou te verzorgen (ook niet geheel onbelangrijk) zou dat een reden kunnen zijn om jullie te vragen tijdelijk ergens anders te gaan wonen, maar als dat geen optie is lijkt mij het krijgen van kraamhulp op de camping geen al te groot probleem. Wel apart, dat dan weer wel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt je natuurlijk afvragen of het wel zo verstandig is om met een pasgeborene in een caravan te bivakkeren. Als de zon schijnt wordt het vaak veel te warm binnenshuis en als je baby 's nachts huilt, en dat gaat zeker gebeuren, zullen de andere campinggasten niet erg blij zijn met je.

Toegevoegd na 13 uur:
Na je toevoeging lijkt het mij geen probleem om kraamhulp te krijgen op de camping. Alles is tenslotte aanwezig in jullie tijdelijke huisje.
Geniet ervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt een beetje van de omstandigheden in de caravan af, kan het bed omhoog op klossen bv is er warm water?
Neem contact met de kraamzorg en leg daar je vraag voor, er zal waarschijnlijk iemand komen kijken in de caravan of die voldoet aan de eisen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan ook op zoek naar een zgn kraamhotel daar kan je ook je kraamtijd doorbrengen, in jouw geval wel een goede oplossing.

Toegevoegd na 8 minuten:
Vraag wel even na hoe de eventuele vergoeding van je zorgverzekeraar geregeld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing