Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil graag een jongetje wat moet je er voor doen ?

mijn man en ik willen heel graag een zoontje wat moet ik doen om die kans te verhogen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een verhaal van iemand op het internet: of het waar is?

Het schijnt inderdaad mogelijk te zijn het geslacht van je baby te beinvloeden.Het vergt wel een hele goede kennis van je lichaam en je cyclus.Volgens mijn boek gaat het zo:
Zaadcellen met een y chromosoom worden jongetjes,zaadcellen met een x chromosoom worden meisjes.
De mannelijke zaadcellen zijn kleiner en lichter en bijgevolg ook sneller.De zaadcellen met x chromosoom zijn zwaarder en groter maar leven langer dan de y-tjes.
Dus wil je een dochter dan kan je je kans vergroten door te vrijen 2 dagen voor de ovulatie.De y-tjes zullen vlugger tot op de juiste plaats geraken maar aangezien er nog geen eicel is,moeten ze wachten.Na 24 uur zijn er al een aantal afgestorven en blijven er dus vooral meisjeszaadcellen over aangezien die sterker zijn.
Hoe doe je dit in de praktijk?Je ovulatie voorspellen lukt best met een ovulatietest.Op het moment dat die je vruchtbare periode aangeeft,is je ovulatie nog ongeveer 36 uur af.Dus moet je vrijen op dit moment of vlak ervoor.Je moet wel minimum 2 testjes per dag uitvoeren om het precieze begin van je vruchtbare periode nauwkeurig te kunnen bepalen.Hoe dichter je bij de ovulatie vrijt,hoe groter de kans op een jongen.
Ik zou je deze methode niet aanraden als je obsessief naar een dochter verlangt.De slaagkans ligt zelfs bij nauwkeurige toepassing maar op 80 procent.En als een jongen helemaal niet welkom is,kan dat wel eens moeilijk worden.
Ik heb zelf 8 kinderen,methode is 6 keer geslaagd.

Toegevoegd na 1 uur:
Overigens bovenstaand verhaal puur ter lering en vermaak. Persoonlijk vind ik het een broodje aap verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat kun je niet beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bevruchting kunstmatig laten doen..... zeer omstreden overigens in Nederland.
http://www.sp.nl/zorg/nieuwsberichten/8524/110130-van_gerven_haal_website_genderkliniek_uit_lucht.html

Als het belangrijk is voor de gezondheid van moeder en/of kind wordt het bij mijn weten wel gedaan in ziekenhuizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je per se een jongen wilt, is adoptie een mogelijkheid, daarbij kun je in sommige gevallen een voorkeur voor een geslacht uitspreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou aan je arts kunnen vragen welke groenten je wel en niet moet nemen,het is beïnvloedbaar door je eetgewoonte daarnaast kun je met een ovulatietest kijken wanneer je het meest vruchtbaar bent.
Je moet daarvoor ook echt niet vrijen, wel zo dicht mogelijk bij je eisprong.
Met IVF en geslachtsbepaling kan het ook, maar niet iedereen komt daarvoor in aanmerking.
succes

Toegevoegd na 2 uur:
Je schrijft mij dat ik "larie"koek schrijf, maar ik moest ivm erfelijkheid alleen meisjes krijgen, heb daar dus een dieet voor gevolgt. Dit dieet heb ik samen met een arts van erfelijkheid adviezen uitgezocht in die tijd, maar als jij het beter weet, succes ermee.

Toegevoegd na 6 uur:
Ik ben heel blij met mijn 3 meiden!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan wel eens zo zijn dat als je een bepaalde bloedgroep hebt dat je dan alleen maar een soort geslacht kinderen kunt krijgen ik mijn moeder en mijn nichten hebben dat allemaal en die kunnen alleen maar meisjes krijgen
(opzich ook wel handig want als je weet dat je zwanger bent weet je dan al wat je krijgt :D) maaaaar wat ik wou zeggen
mischien is er ook wel een bepaalde bloedgroep waar je alleen maar jongens kan krijgen en misschien heb jij die wel
ik zou zeggen kruip 8ter de computer en zoek het op

trouwens : misschien klinkt het een beetje snauwerig maar ik vind het wel een beetje de waarheid

maar meisjes zijn toch ook lief waarom nou persee een jongen meisjes kunnen ook heel leuk zijn en ik weer zeker dat als jij zwanger bent en het is een meisje dat je het dan niet weg laat halen ik zal zeggen : gewoon zwanger worden en hopen dat het een jongen is zo niet dan krijg je een meisje en die is net zo lief en net zo leuk
ps : bij meisjes heb je wel veel meer kleding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing