Wat zijn de voor- en nadelen van het hebben van een kind op achtienjarige leeftijd?
ik ben nu 18 jaar en ben dol op kinderen. de laatste paar maanden denk ik er heel erg aan om een kindje te willen..
ik droom er zelfs over dat ik zwanger ben enzo.
wat zijn de voor en nadelen om nu al een kind te nemen?
(ik heb wel een vast vriend die het ook wilt)
En ik weet gewoon dat me vriendinnetje een héle lieve mama zal worden.. Wees eerlijk tov jouzelf én ook je man/vriend/verloofde ofzo en hij naar jou terug. ga alle opties na en kijk wat mogelijk is ( met geld,met familiehulp,vrienden,studies,enzo) de voordelen?: ik hou van eerlijkheid: dus zeg ik gewoon; ik weet t (nog) niet ..misschien dat wij dan heel gauw (wanneer we 18 ofzo zijn) van de vuile luiers al afzijn?...maar ik weet t écht niet... de nadelen?: niet (veel) meer uit kunnen gaan,moeilijkre tijd van studie/school enzo,verantwoording voor je kindje (er altijd voor zijn,ook als t ziek is,enzo),minder tijd voor vrienden,minder geld voor jezelf te hebben (voor leuke dingen kopen enzo),enz.... Khoop dat je dr iets aan hebt?... Héééél veel sterkte gewoon k? groetjes...;-) Dennis
groetjes.
Maar wat mij betreft: dikke duim. Jullie zetten jullie schouders eronder en maken er vast iets moois van. Mooi ook om te horen dat de hele familie om jullie heen staat, dat is steun die onontbeerlijk is.
Heel veel sterkte met alles! Enneh...wanneer komt de kleine?
Na de luierperiode zijn het overigens jarenlang nog uitstekende theedoeken geweest - ik heb er zelfs nog stééds een paar.
Toen ik 18 was, besefte ik ook ineens HOE graag ik moeder wilde worden!!! Mijn hormonen stelsel veranderde gewoon ineens van meisje, naar vrouw! Dus het is heel normaal dat je voelt dat je graag een kindje wilt..Alleen of je er goed aan doet is een 2e. Het is natuurlijk prachtig, een kindje krijgen samen met iemand waar je veel van houd. Is alles er dan al? Heb je een huisje? waar een kamertje komt voor het kind? Heb je een baan? Om alles te kunnen betalen? Toen ik mijzelf dat af vroeg, besefte ik dat ik beter kon wachten, tot mijn vriend en ik er samen klaar voor zijn om samen een kindje te mogen krijgen. Eerst lekker samen van elkaar genieten. Voor het eerst op jezelf wonen, of samen..Lekker op vakantie met zijn 2tjes. Doen waar je zin in hebt!! Met een kindje draait je leven niet meer om jullie, maar om de baby....En dan is er natuurlijk ook nog de vraag of je die wel kunt krijgen, het is een groot geschenk..Ik hoop dat je iets aan mijn woorden hebt. En dat je de juiste beslissing maakt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.