Is het erg dat ik wat ben afgevallen? Zie omschrijving.
Ik ben nu dik 29 weken zwanger en bij mij is zwangerschapsdiabetes geconstateerd, ondanks dat alle bloedwaarden die tot nu toe zijn geprikt goed zijn, maar ze zeggen het nu eenmaal. Ik ben nu dus mijn bloedwaarden aan het bijhouden. Door de hormonen heb ik de eerste maanden veel chocolade en ijs gegeten. Nu ik moet prikken en op mijn suiker moet letten, let ik heel goed op m'n voeding en snoep niet meer. Ik ben de afgelopen week 1,5 kilo afgevallen terwijl ze zeggen dat je de laatste weken per week een pond aankomt. Als je afvalt maakt je lichaam ketonen aan die slecht zijn voor je lijf. Geldt dat voor mij ook? Ik ben absoluut niet aan het lijnen. Ik snoep gewoon niet.
Mijn moeder had ook last van zwangerschapsdiabetes, en na mijn moeder haar zwangerschap is ze er nooit meer op getest. Tot pasen van dit jaar, is er bij haar diabetes geconstateerd.. (heeft er erge complicaties van gekregen etc) U moet ervoor zorgen dat ze U goed in de gaten blijven houden met uw diabetes! Ook na uw zwangerschap moeten ze dat goed in de gaten blijven houden! Succes ermee! Bronnen:
- Ervaring
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.