Kan t slikken van antibiotica de afbraak van de hormonen die je nog in je lichaam hebt zitten door het jaren lange gebruik van de pil versnellen?
Omdat ik zwanger wil worden,ben ik gestopt met de pil.(sinds maart) Ik heb m 5 jaar geslikt.Sinds dien ben ik nog maar 2x ongesteld geweest. 1x kunstmatig zeg maar en 1x na mijn mening weer gewoon via de natuurlijke weg. En daarna niet meer.De test was helaas negatief.Via allerlei forums las ik dat de na weeën van het pil gebruik soms nog maanden na kunnen werken. Er zijn zelfs sommige vrouwen die pas na een jaar weer voor het eerst een eisprong krijgen. Terwijl je als je een antibiotica kuur voor geschreven krijgt,ook altijd de waarschuwing mee krijgt dat de pil dan niet meer te vertrouwen is. Klopt dat dan wel? En als ik nou doxycycline ga slikken breekt dat dan de hormonen die ik nog in mijn lichaam heb zitten (vanwege de pil nog) sneller af? Of is dit een wanhopige verzonnen theorie van mezelf?
Het beste is toch gewoon wachten en zo min mogelijk medicatie en dergelijke gebruiken, zodat je lichaam tot rust kan komen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.