Heb ik recht op een uitkering als ik zwanger zou raken, voor ik wordt goedgekeurd door het uwv en door de zwangerschap geen werk kan vinden???
Ik ben nu 100% afgekeurd door een burnout, maar zal binnen een half jaar herkeurt worden. Dan wordt er bepaald of ik weer kan werken. Het gaat langzaam beter en aangezien ik 30 ben begint het biologische klokje te tikken. We hebben 3 jaar gewacht, omdat het niet goed ging.Ik ga binnenkort via een re integratiebureau mijn uren uitbouwen aangezien ik geen werkgever heb en hele dagen of zelfs halve dagen nu te veel voor mij zijn. Omdat het eindelijk wat beter gaat, zouden wij graag willen proberen een kind te krijgen, aangezien dit ook nog maanden kan duren voor dit lukt (ga even uit van een jaar) en dan ben je ook nog 9 maanden zwanger. Maar hoe zit dit dan financieel?? Ik ben echt druk bezig om weer op te krabbelen, maar als ik moet wachten voor ik minimaal 3 dagen kan werken dan zijn we zo veel verder en ik wacht al 3 jaar ;-( Maar als ik straks zwanger ben kan ik nooit een baan vinden..Het zijn allemaal alse..want wie weet raak ik pas over een jaar zwanger en heb ik wel een baan, maar als ik wel na 4/5 maanden zwanger raak en ik wordt door het uwv goedgekeurd of voor een deel of heb zelf het gevoel nu kan ik het aan, dan wil ik ook echt werken, maar geen 1 bedrijf neemt je aan. Het makkelijkste is wachten..maar ik wacht al zo lang. Ben door een hel gegaan en kan nu langzaam weer genieten..wil zo graag dit kind samen..Wie oh wie weet of ik mocht ik geen werk vinden of het uwv zegt dat ik meer uren moet werken dan ik aan kan of ik recht heb op een uitkering.
Ik snap je reactie en heb hier ook veel over nagedacht, maar dan zou je al gelijk de eerste maand zwanger moeten worden (die kans is er, maar erg klein) en je bent ook nog 9 maanden verder. Ik ga er wel vanuit dat mijn draagkracht beter is dan nu. Ik wil nu ook niet meteen stoppen, op z'n vroegst over 2 maanden..dus dan ben je alweer een jaar verder en dat is op z'n vroegst..dan ben ik er helemaal klaar voor!!!
Ik heb zelf 3 (!) vriendinnen die hetzelfde beredeneerden, en binnen een maand, tot hun stomme verbazing, gewoon zwanger werden.
Alleen als je 3 jaar thuis zit heb je genoeg tijd om er over na te denken..maar bedankt voor je reactie ;-) @Annigje Als het wel binnen 1 maand zou zijn, dan zou ik nog een jaar verder zijn en zoals het nu gaat ga ik er vanuit (na al 3 jaar thuis te zitten) dat ik dan eindelijk mijn draagkracht veel beter zal zijn. De vraag is alleen stel dat ik wel gelijk zwanger raak en een paar maanden later word ik goed gekeurd, dan kom ik nooit aan een baan. En wat dan??
Het kind zou er op z'n vroegst als ik in 1x zwanger zou worden over een jaar pas zijn. Als ik je verhaal zo lees is het niet eens leuk om kinderen te krijgen..alleen maar 1 grote nachtmerrie..Ik zeg niet dat ik het ga doen, maar dat ik hier over na denk en of mensen hier een oplossing voor weten, mocht ik dit samen met mijn partner gaan doen..Het proberen bedoel ik..Misschien kan je wel een baan krijgen, maar dan als uitzendkracht als je zwanger bent..of dat je bijv afspreekt met je nieuwe baas dat je een contract krijgt tot je met zwangerschapsverlof gaat en dan misschien een uitkering kan krijgen. las hier iets over Wazo. 16 weken zwangerschapsverlof. Ik zit gewoon hard op te denken en vraag via deze site mensen met mij mee te denken. Ik ben geen uitkering trekker en het interesseert me verder niet wat de buitenwereld er van vind. Dat heb ik ondertussen wel geleerd. Ik wil alleen kijken wat de mogelijkheden zijn, voor iemand die al zo lang een kinderwens heeft en al 30 is en al heel veel shit heeft meegemaakt en nu eindelijk aan het genieten is van het leven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.