Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

26 weken zwanger, pijn/beurs/kramp van onder, wie weet wat dit is?

Ik ben nu 26 weken zwanger (van de tweede), een paar weken terug veegde ik na het plassen af, en voelde ik dat mijn binnenste schaamlippen kei hard waren. Het leek op soort van kramp, maar voelde niet aan als bijv. kramp wat je in je kuiten wel eens hebt. Na een paar minuten was het weer verdwenen. Maar nu heb ik het regelmatig, alleen als ik op de wc heb gezeten, en als ik seks heb gehad kan ik er echt 3 dagen achtereen last van hebben. Het voelt alsof ik een trap in mijn kruis heb gehad, als ik ga zitten, dan is het als of ik ontplof van onderen.
Ik heb mijn verloskundige gemaild, en die denkt aan spataderen in de schaamlippen, maar ik zie niets, en mijn man ook niet, als ik zoek op spataderen en schaamlip in google krijg ik hele andere symptomen te zien.

Volgende week moet ik weer voor controle en dan kijkt zij er verder na. Maar ik wil graag weten of vrouwen dit herkennen, want met google kom ik niets verder..

Wat is het, en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben nog voor je aan het zoeken, maar denk in eerste instantie aan een Bartholincyste (of zelfs een dubbele). .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je je zorgen maakt, kun je ook een vervroegde afspraak maken bij de verloskundige. Als je een goede en prettige verloskundige hebt, zullen ze daar niet moeilijk over doen.
Gewoon even bellen en zeggen dat je er niet gerust op bent en dat je graag wil dat ze er even snel naar kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ga naar je huisarts! Hier kan iedereen van alles vertellen en wellicht zitten er ook bruikbare reacties tussen maar a.u.b. ga naar je huisarts. Dit is niets voor een website!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denkerin, medische adviezen voor een zwangerschap zijn via GV te link. En een week wachten met klachten in je zwangerschap ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag alleen of mensen het herkennen.
Omdat ik er niets over kan vinden, mijn vk wilde wachten tot de volgende afspraak. Ik zal d'r morgen bellen dat ik deze week nog langs wil komen. Ik zie dit niet als medisch dossier, ik wil weten of ik niet de enige ben met deze klachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@unholiness, Ik begreep je vraag ook wel maar het is meer de bezorgdheid, heel fijn om te lezen dat je haar morgen belt.
Een hele fijne en onbezorgde zwangerschap verder gewenst met op het einde een wolk van een baby!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga deze vraag sluiten. Maar om jullie toch ff een soort stand van zaken door te geven :P het volgende: Ben gister middag op vervroegd controle geweest bij de vk, het komt door de druk van de baby, ze horen het vaker bij zwangerschappen v.a. 25 weken. En een leuk vooruitzicht ;) het word alleen maar erger! Straks als de kleine man geboren is ben ik overal weer vanaf!
Veel liggen, om m'n onderste te ontzien...
Maak direct een afspraak met je huisarts en kan je eventueel doorverwijzen naar het ziekenhuis, hier kun je nog niet een week mee rond blijven lopen.
Deze klachten herken ik totaal niet na 2 zwangerschappen en die van beide dochters (de oudste was 2 dagen geleden al uitgerekend), niet mee wachten, gaan!
En heel veel sterkte ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat ook gehad, heeft te maken met je spieren in je bovenbeen die aan de buitenkant werken te weinig en die aan de binnenkant werken daardoor veel te hard waardoor ze erg strak gespannen gaan staan en die zitten verbonden aan je schaambeen waardoor er dus aan je schaambeen getrokken wordt waardoor die pijn ontstaat. Bij mij hielp fysiotherapie. Maar ik zou gewoon even bij verloskundige of huisarts langsgaan want het kan natuurlijk ook iets anders zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom stel je die vraag hier. Wij zijn toch geen artsen?
Je moet hiermee echt als de wiedeweerga naar de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
İk zou niet tot volgende week wachten het kan iets ernstigs zijn. De verloskundigen zeggen meestal dat het vanzelf over gaat zonder dat ze weten wat het is. Tijdens mijn zwangerschap was ik erg misselijk, ze zeiden dat het vanzelf over zou gaan zonder een onderzoekje of iets dergelijks. Vervolgens ben ik dezelfde dag naar de huisarts gegaan en die heeft mij direct naar het ziekenhuis gestuurd en moest daar een week blijven.
Dus ga alsjeblieft naar je huisarts en vertel wat er aan de hand is.
İk herken de krampen wel, maar niet bij de schaamlippen.
Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben natuurlijk geen dokter en je hebt er geen foto bij gezet, maar ik denk aan een Bartholin-cyste. Een vrij veel voorkomende aandoening, veroorzaakt door een verstopping van het kliertje van bartholin, een opening waardoor het vocht in de vagina wordt uitgescheiden. Meestal is het eenzijdig, maar tweezijdig komt zeker ook voor, en bij sommige vrouwen blijft het ook terugkeren.
De drukkende pijn, de pijn na ontlasting en geslachtsverkeer en het beurse gevoel horen daar ook bij. Echter ook een verdikking (van een klein beetje tot heel erg) hoort er normaliter bij, en daar spreek je niet over.
Wel kun je door de zwangerschap wellicht een wat droge vagina hebben, die na geslachtsverkeer pijnlijk kan zijn, maar de andere symptomen horen daar dan weer niet bij.

De gynaecologe zal je bij de controle volgende week zeker uitsluitsel kunnen geven.

Ik weet niet zeker of ik er wel een afbeelding van kan bijvoegen, maar googelen op Bartholin-cyste levert meer dan genoeg beeldmateriaal op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding