Zwanger ondanks Mirena spiraal?
Sinds bijna 2 jaar heb ik een Mirena spiraal. Ik ben bijna direct na het plaatsen gestopt met menstrueren. Een tijdje geleden had ik wel wat bloedverlies maar dat is eerder nooit voorgekomen, en daarna ook niet meer. Het vreemde is, dat ik heel sterk het gevoel heb zwanger te zijn.
Ik heb een test gedaan, die was negatief.
Echter, een zwangerschapstest kun je (naar het schijnt) alleen doen op de 1e dag van je eigenlijke menstruatie. Aangezien ik die al 2 jaar niet meer gehad heb, zou ik echt niet weten wanneer dat zou moeten zijn. Mijn test 'beloofde' 4 dagen voor de te verwachte menstruatie al te kunnen meten of het raak was of niet, vandaar dat ik deze gebruikt heb. Het leek me logisch dat ik hiermee de kans op een betrouwbaar resultaat vergrootte.
Alleen weet ik niet of ik de uitslag vertrouw (m.n. dus vanwege de kans op foute timing van afname).
Ik weet het even niet meer. Ik verwacht dat wanneer ik niet menstrueer, er ook geen eisprong plaatsvindt en ik dus niet zwanger kan zijn (nog afgezien van dat mijn gyn. zei dat de spiraal veiliger is dan sterilisatie), maar ik hoor zoveel horror-verhalen de laatste tijd!
Ik weet dat het een heel verhaal is, maar als iemand er een idee over/antwoord op heeft hoor ik het héél graag!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.