Wat is verstandig?! Ik heb een heel lief vriendje, alleen mijn familie en ouders zijn niet blij met hem, we hebben al een tijdje en wonen samen.
Nu begint het te borrelen bij ons om een kindje te nemen, MAAR wat ik al zeg, niemand mag hem enz.
Mijn familie zegt vaak, 'als jij zwanger raakt van HEM zoek je alles maar zelf uit, WIJ helpen je niet, TENZEI je zwanger bent van een 'NORMALE' gozer.
Zijn familie ken ik niet, ouders overleden, is zelf Duits en ziet zijn familie nooit meer en heeft er ook geen contact meer mee, en heeft hij vrede mee.
Hij is uit Duitsland gekomen naar Nederland(hij woont hier al 6 jaar)om een nieuw leven op te bouwen, en alle narigheid te vergeten.
Mijn familie roept dat hij mij niks kan bieden en ik zou nooit mijn kindje iets kunnen bieden, want mijn familie zou het kindje tóch wel willen zien, maar 'toch ook als de kleine van die vreselijke gozer..'
Mijn familieleden hebben hem 3x gezien ofzo, ze zijn klaar met hem en dat doet mij zeer, mijn vriend doet zo'n zijn best om zich haast uit te sloven hoe goed hij wel niet is voor mij, maar mijn familie laat hem echt links liggen.
Zou ik nou wel een kindje nemen of juist niet?
Kan ik ruzies bezorgen met familie wat ik eigenlijk niet zou willen?
Ik heb mijn best gedaan om het jullie goed mogelijk uit te leggen, maar er zal hier en daar wat onduidelijkheden zijn, mijn excuses..
Ik zit nu ook overstuur achter computer, en schrijf het van mezelf af, maar kan mezelf niet goed concentreren om wat ik typ. Goede raad nodig aub.
Mijn ouders/familie hebben vooroodelen over de dingen die zijn vrienden doen, en gaan er vanuit dat hij dat dus ook doet. (Echt totale onzin). Hij spreekt vloeiend Nederlands, alleen Nederlands schrijven is een probleem, maar dat gaat steeds dat leer ik hem. (Ook ik mag nog fouten, weet ik). Nope, ik ben helemaal niet gelovig opgevoed, en mijn familie zelf is ook niet gelovig. Mijn ouders zijn bang dat ik in een slecht milieu terecht kom.
Roken gebeurd thuis en de rest of op feesten en bij die vrienden thuis, hij is bereid om daar afscheid van te van die troep als ik in verwachting ben/raak. Hij heeft het ook niet nodig, zegt hij zelf, hij is al bezig met t minderen van roken. De reden waarom hij uit Duitsland vertrokken is omdat zijn ouders zijn overleden, hij wilt hier iets nieuws opbouwen, en staat sterk genoeg in zijn schoenen om dat zonder familie te doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.