Vriendin zwanger!!
Hallo iedereen!
Ik heb een jongere vriendin en zij is zwanger. Ze is pas 16 en blijkt al 2,5 maand zwanger te zijn. Ze had het niet in de gaten, want je zag niks en ze werd gewoon nog ongesteld. Ze heeft het alleen aan mij verteld en haar vriend ( waar het dus mee uit is gegaan ) weet ook van niks. Ze weet niet wat ze moet doen want op de ego zag je ook al echt een babytje zitten! Iemand een advies? (Iemand die er neutraal over is dus niet anti abortus maar gewoon een goede raad voor haar heeft of bijvoorbeeld zelf in zo'n situatie heeft gezeten) Want het is natuurlijk hartverscheurend om een kindje weg te laten halen zeker als je al iets ziet! Maar ze moet ook aan haar toekomst denken die een stuk beperkter wordt met zo'n kindje. Hoop dat iemand iets weet? Ik blijf er verder neutraal in want het is haar keuze en ik steun haar wat ze ook kiest alleen wat raad zou wel heel fijn zijn, of iemand met zo'n soort ervaring!
Toegevoegd na 25 minuten:
P.S. Haar thuis situatie is uitermate slecht, dus steun van haar stiefmoeder en vader hoeft ze niet te verwachten ( ze zullen haar natuurlijk wel helpen met de baby maar geestelijke steun kan ze vergeten ) Haar ex vriend zal ze het ook vertellen het is ook zijn baby, maar ze wilt eerst even zelf nadenken voordat ze beinvloed wordt door andere (haar ex vriend was nou niet bepaald een lieverdje) Bedankt voor jullie antwoorden alvast!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.