Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik vond het maar een beetje drukker en eigenlijk simpeler.
Je hebt dan wel opeens 2 kinderen en ik geef toe, maar het eerste kind is vaak een ENORME omslag, uit je vrije bestaan, wennen aan meer regelmaat, oppassen moeten regelen als je eens weg wilt. De deur niet uit kunnen zonder een complete volksverhuizing te hebben.

Dat ken je allemaal al!!! Ik vond het meer genieten en meer relaxed en dat gedoe met een dubbele wagen ed, ach dat is wel iets lastiger maar ik had nog veel meer aan het gezeul met eerste kinderwagen moeten wennen dus mij viel het mee.

Toegevoegd na 2 minuten:
waar je wel over na kunt denken is hoe je met het tweede kind omgaat zodat de aanpassing voor de eerste zo soepel mogelijk (en met geen of zo min mogelijk jaloezie) gaat.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ongeveer 2x zo druk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeer vermoeiend. Je hebt namelijk 2 x zoveel werk. Maar ook heel leuk en lief om weer zo'n schatje er bij te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is natuurlijk voor iedereen een andere ervaring. Men zegt dat die 2e gewoon mee hobbelt met het gezin, maar ik denk daar toch anders over. Met de eerste heb je er maar 1 en kan je al je aandacht daaraan geven. Als je een baby krijgt terwijl er een peuter rondloopt moet je aandacht gaan verdelen.
Vele moeders zijn je voorgegaan met deze beslissing, en zoals ik zei zullen de meningen verdeeld zijn.

Voordeel van kindjes waarvan de leeftijd zo bij elkaar liggen is dat je dan sneller uit de kleine kindjes bent, en druk ben je toch zolang ze heel klein zijn. Als je langer zou wachten gaat de oudste naar school, en dan heb je weer het zorgen voor een baby. Ligt de leeftijd dichter bij elkaar heb je eerder weer wat momentjes voor jezelf.

Succes met je beslissing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Superleuk en superdruk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig! Maar er wordt van je organisatietalent wel wat gevraagd. Eentje neem je nog wel onder je arm mee. Met twee is dat vooraf veel meer organisatie.

Hangt trouwens van meerdere dingen af: ben je alleenstaand of heb je een partner met helpende handen? Is het financieel haalbaar? Ben je gezond? Is je wens erg sterk? Is het in te passen in je leven?

Stel dan het doorgaat: geniet ervan! En blijft het bij eentje: dan geniet je daar van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een kind heb je een kind, bij twee kinderen heb je er drie...Heb het gehad en het heeft wel weer zijn positieve kanten (je zit toch al in de pampers, dus daar kunnen er nog wel een paar bij) maar is wel heel druk. Voordeel van een peuter is dat je na een nacht doorhalen (omdat je baby huilt) niet optijd uit bed hoeft voor school, wat gelijk weer het nadeel aangeeft, je hebt constant twee kinderen om je heen die allebij nog erg veeleisend zijn. Het grootste nadeel vindt ik dat het verschil tussen de jongste en de oudste rond kleuterleeftijd (verder gaat mijn ervaring niet) te klein is, waardoor de jongste de oudste voorbij kan streven in kennis en kunde (en dat is niet altijd ideaal.) Het is in alle gevallen heel belangrijk om te benadrukken hoe belangrijk de oudste is als kind, maar verlies het niet uit het oog door het geringe leeftijdsverschil. Verder zijn er veel kinderen groot geworden met een minimaal leeftijdsverschil...leukste komt nog. Ze gaan ook samen puberen :p

Toegevoegd na 2 minuten:
Lees net dat andere het precies andersom ervaren hebben. Nog een kleine aanvulling..niemand garandeerd je dat er maar een kindje bij komt, ipv twee. Die ervaring heeft een kennis van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën: