Oneens zijn met de arbo-arts ?
Een vriendin van mij, moslima, is zwanger, maar heeft een erg lage bloeddruk, waardoor ze regelmatig van haar stokje afgaat.
In goed overleg met haar huisarts, i.v.m. zwangerschap,voeding en medicijnen en geloof, schrijft haar huisarts voor, dat ze veel rust moet nemen.
Ze heeft enkele medicijnen om het ijzergehalte op te krikken, maar kan dus niet alle medicijnen gebruiken, i.v.m. haar zwangerschap.
Wat wil de arbo-arts van het UVW, dat ze volgende week vrolijk aan het werk gaat.
Beetje vreemd, daar ze in de verpleging zit, en nachtdiensten draait.
De arbo-arts is van mening, dat ze dat gewoon aan kan.
Ze heeft vorige maand, een maal toegegeven, om het te proberen, met het gevolg dat ze dus daar flauw viel.
Resulteert dus, dat ze nu thuis zit.
Het allervreemdste is, dat haar werkgever haar helemaal niet pusht, er alle begrip voor heeft.
De huisarts zegt hier niks tegen te kunnen doen, zelf al gelezen, dat het mogelijk is om een second-opinion aan te vragen, maar toch.
Wat is hier ethisch aan ?
Kan men bijvoorbeeld ergens een klacht indienen bij een medisch tucht college of zo ?
en zou zoiets lonen ?
Ze is nu zo`n 5 maanden zwanger, waarvan ze nu zo`n 2,5 maand ziek thuis zit.
Ik begrijp, en zij ook, dat een normale zwangerschap, geen ziekte is, maar dit vind ik toch wel heel erg doordrammen.
Ze krijgt nu zelfs een thuisbeoordeling.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.