Kunnen ze me kind afpakken?
Ik ben 22 jaar en woonde bij mijn vriend in. Ik werkte niet en was bezig met een opleiding. Daar ben ik nu mee gestopt. Mijn vriend heeft het uitgemaakt toen ik vijf maanden zwanger was. De zwangerschap was niet gewenst maar wel welkom, kwam er ook pas achter na drie maanden.
Ik ben marokkaanse dus thuis kan ik ongehuwd en zwanger echt niet aankloppen. Ik woon nu tijdelijk bij een vriendin.
Ik heb contact opgenomen met siriz en daar kan ik vanaf 7 maanden zwanger zijn terecht, een opvanghuis voor tienermoeders tot 24 jaar.
Nu maak ik me zorgen omdat mijn schulden steeds meer worden nu. Als ik in het opvanghuis ben gaan ze een uitkering voor me aanvragen.
Hoe ga ik het redden met een bijstandsuitkering en een schuld van 7000 euro en een kind erbij. Ik ben zo bang dat ze het van me gaan afpakken. Kunnen ze dat doen?
En bij het vgz heb ik ook veel schulden en moet nu al meer betalen. Ik ben bang dat ze me de verzekering uitgooien en ik de ziekenhuiskosten en verloskundige zelf moet gaan betalen.
Hoop dat iemand me kan helpen zit er echt erg mee en kan niet genieten van mijn zwangerschap.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.