Is het mogelijk dat een baby in de buik huilt?
Gevoelsmatig zeg ik dat het kan. Mijn vrouw die verpleegkundige is in een kinderziekehuis had er nog nooit van gehoord. Is hier wel eens onderzocht?
Toegevoegd na 38 minuten:
Het maken van geluid is maar 1 aspect van huilen.
Daar heb je inderdaad lucht voor nodig.
Ik denk meer aan de emotie huilen.
Ik zie zelf een beeld als van een (doof)stom persoon die huilt, die hoor je dus ook niet (nauwelijks) maar het verdriet hoeft er niet minder om te zijn.
Toegevoegd na 2 dagen:
Ik begrijp dat een moederbuik redelijk ideaal is en dat een kind er goed beschermt wordt.
De reden van deze vraag is dat toen mijn vrouw 7 maanden zwanger was, Zij met haar voeten verstrikt ten val kwam op straat. Ze Beschermde daarbij haar buik maar brak daarbij armen. Bovendien was een knie zwaar gekneust zodat ze de rest van haar tijd bed moest houden. Dit geeft natuurlijk een schok waarbij ik mij kan voorstellen dat het kindje daar wel wat van 'mee krijgt'. Bovendien zal de plotselinge stijging van adrenaline bij het oplopen van een botbreuk ook wel effect hebben op het kind. Bovendien zou het kunnen zijn dat een zwangere vrouw minder adrenaline aanmaakt dan normaal om juist het kind te beschermen... Allemaal zaken waar ik nog nooit iets van gehoord heb qua onderzoek. Boven dit alles is het ook algemeen bekend dat het kind prikkels ontvangt in de vorm van geluiden. Zou een plotselinge klap of knal er voor kunnen zorgen dat het kind dusdanig schrikt dat dit een vorm van huilen opwekt?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.