Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb iets heel doms gedaan, en nu?

Ik heb zaterdag met een jongen gezoend die een vriendin heeft. En dat wist ik, toch heb ik het gedaan. Ik voel me nu heel slecht en heb spijt. Ik ga er nu eindeloos over doorpiekeren.

Toegevoegd na 2 uur:
Het meisje ken ik alleen van gezicht. We wonen allemaal in dezelfde plaats dus zal ze wel tegenkomen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (11)

Tsja, voor jezelf bepalen dat het een gezellige avond was die niet herhaalt wordt is stap een.

De tweede stap is bedenken wie de verantwoording moest nemen. Jij (Single?) of hij (Vriendin). Ik denk dat je het jezelf dan redelijk snel kan vergeven. Hij had niet zo stom moeten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat helpt is je realiseren wie er verantwoordelijk is.

Heb jij een relatie met dat andere meisje? Heb jij je met haar verbonden? Heb jij met haar een afspraak over monogamie? Ben jij degene die haar trouw verschuldigd is?

Nee toch, die jongen heeft een relatie met haar en heeft haar (voor zover je weet) trouw beloofd, en die jongen heeft haar vertrouwen beschaamd. Ik neem aan dat hij niet per ongeluk struikelde en met zijn lippen op de jouwe viel, hij is dus zélf verantwoordelijk voor het zoenen met iemand anders dan zijn vriendin.

Jij bent niemand iets verschuldigd. Dit is hoogstens een goede les voor jezelf: je voelt je er niet fijn bij om iemand gezoend te hebben die een vriendin heeft. Dus geen mensen meer zoenen die al een vriendin hebben. Weer een ervaring rijker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gauw vergeten, hier kun je niets aan doen. Je kunt je niet verwijten dat je gereageerd hebt op een impuls. Je hebt toch niets strafbaars gedaan? Hij is eerder fout geweest, maar zoenen is heel wat anders dan vreemd gaan. Omdat je je er niet goed bij voelt, neem ik aan dat je het er niet bewust op aan hebt gestuurd. Dan moet je er ook geen slecht geweten bij hebben. Als je hem bewust hebt willen verleiden, ja, dan had je je slecht kunnen voelen, want dat is dan bewust erop aangestuurd, maar dit is niet echt verwijtbaar, dus, geef je hormonen de schuld en niet jezelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet jij maar hij heeft iets stoms gedaan. Misschien was het wel voorbedacht allemaal. Trek jij het je niet aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt. Het was waarschijnlijk erg gezellig gisteren en dan komt het een van het ander. Maar jij hebt geen vriendje, wat ik er uit begrijp. Dus dan ben jij niet vreemdgegaan en heb je niemand waar je je schuldig voor kan voelen. Ik lees er ook niet in terug dat zijn vriendin een vriendin van jou is. Eigenlijk weet je dan wel hoe deze jongen is: hij gaat in ieder geval vreemd als het hem uitkomt.

Je bent alleen jezelf verantwoording schuldig. Je kan zelf besluiten dat het niet erg is wat je hebt gedaan, want je hebt niemand iets aangedaan. Iedereen doet wel eens zoiets, het is dus niet raar. Denk aan het moment dat het leuk was en dat was het: een leuk moment.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen slimme zet geweest, maar erover doorpiekeren heeft totaal geen zin, het is nu eenmaal gebeurd. En je weet het voor de volgende keer: niet doen, je hebt er alleen maar jezelf ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het de moeite waard vindt neem die jongen dan zelf over, laat HEM kiezen en zorg dat hij het uitmaakt met zijn huidige vriendin.
Maar hoe zorg je dat hij jou het leukst blijft vinden?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In liefde en oorlog is alles geoorloofd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is jouw mening
Maak je daar niet druk over , als je zelf niet ook een vriend hebt . Diegene die zich schuldig moet voelen is die jongen , hij had beter moeten weten . Het is je gewoon overkomen , en je hebt er al spijt van . Niet meer over piekeren , heeft geen zin .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi,

Naar mijn mening hebben jullie hier beide schuld aan,
1. Jij wist dat hij een vriendin had, en je kon de keus maken het niet te doen,
2. Hij weet zelf heel goed waar hij mee bezig was, en kon zelf ook de keus maken om niet met jou te zoenen.

Dat je, je er nu heel schuldig over voelt, Laat al zien, dat het niet je bedoeling was, om dat ander meisje dit aan te doen, en als je dat zelf realiseert, dan voel je je, Ondanks dat je je er nu rot over voelt, hier juist beter door. Ik moet wel zeggen, Dat ik het van jouw kant beter begrijp dan van hem, Want jij bent single, en kwetst dus geen partner, en hij doet dat wel. Ik zou ook niet proberen om een relatie met hem te krijgen, Want als hij dit met jou dit, terwijl hij een vriendin heeft, Zou hij het ook bij jou kunnen doen, Mijn advies is dus, Probeer die avond, en die jongen te vergeten, en ga andere leuke dingen doen met vriendinnen ofzo

Succes ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jho niet te zwaar aantillen hoor,was het leuk ??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kent dat meisje alleen van gezicht zeg je. dus cje kent haar niet persoonlijk. het is net zoals in de film zeg maar. een meisje zoent een jongen, maar weet dat hij een andere relatie heeft. maar het meisje kent die relatie niet. dus waarom zou je er spijt va hebben.
het is goed dat je voorneemt het niet meer te doen, maar het is zijn schuld. ALS het meisje boos zou worden, heeft ze het recht niet om boos te worden op jou. het is haar vriendje die vreemd is gegaan.
ze zal je wel boos aankijken enzo, maar daar hoef jij je niets van aan te trekken. als hij nou met een meisje uit alaska had gezoend, zou dat meisje haar toch ook niet in de haren vliegen. ?
het maakt niets uit zolang je maar geen relatie had met het meisje, dus geen vriendinnen ofzo...

successs
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: