Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Problemen met een vriendin van mij.

Ik heb steeds vaker problemen met een goede vriendin van mij. Zo 'vergeet' ze telkens afspraken van ons als het haar maar beter uitkomt (tenminste, dat idee heb ik).
Ook doet ze de laatste tijd heel onverschillig tegen me. En als ik daar dan iets over zeg dan reageert ze er heel flauw op, en 'begrijpt ze niet wat ik bedoel'.
Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Oplossingen? :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als ze echt een goede vriendin is/was van je, vind ik dat je haar een keertje zou kunnen 'corneren', en dan een vrouw-tot-vrouw gesprek hebben - hard en eerlijk van allebei de kanten : wat verwacht je van een echte vriendin, zou je haar heel erg missen, als je haar steeds minder zou zien, en het verwatert tot een goede kennis. Vertel haar, dat je haar niet zo goed begrijpt op het moment, en dat je aardig baalt van die 'vergeten' afspraken.
Misschien heb je iets gezegd, waarvan je je niet bewust bent, en wat haar heel akelig heeft geraakt, of misschien is ze stapelverliefd, en verdwijn jij tijdelijk naar het 2e plan - geen probleem tussen echte vriendinnen, tóch, als je het maar weet en kunt begrijpen...

Het alternatief is, dat je niets zegt, en gewoon niet meer op haar rekent, en geen afspraken meer met haar maakt : bijna een garantie, dat het dan doodbloedt.

En als ze dat gesprek met jou óók ontwijkt, dan zou ik me er maar bij neerleggen, dat de tijd van de vriendschap voorbij is.

Zo gaat het nu eenmaal : op je levensweggetje loop je een tijd (korter of langer) met mensen op, maar dan gaan de wegen weer uit elkaar, en loop je een tijdje alleen.
Zo komt er weer plek voor iemand, die dán weer heel goed bij je volgende levensfase past.

Als één van de twee gaat trouwen, en aan een gezinnetje begint, en de ander is single, dan heb je steeds minder gemeenschappelijks, bijvoorbeeld, en dan vind je vanzelf weer een nieuwe 'goede vriendin', die dezelfde brandende interesses heeft al jij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ja, zo kan dat gaan, +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gezegd.

Andere antwoorden (7)

laat haar een keer wachten bij een afspraak waar zij heel graag naar toe wil
dan begrijpt ze misschien wat jij bedoelt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga lekker dingen doen met andere vriendinnen en vertel haar een keertje over je uitjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb destijds bij mijn dochter gezien, dat op die leeftijd interesses van vriendinnen elkaar uit elkaar kunnen laten groeien. Jammer dat dit gebeurt. Het kan weer goed komen, maar geef elkaar de ruimte om je eigen weg te gaan.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Vertel haar wat het met jou doet nu ze zo onverschillig reageert en nonchalant met haar afspraken om gaat.
Vertel haar ook dat je niet snapt waarom haar houding veranderd is.
Vraag haar om uitleg, en hou in je achterhoofd dat je het met dit antwoord moet doen.
Aan de hand hiervan kun jij beslissen of- en hoe je met haar verder wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me dat je behoefte hebt aan duidelijkheid. Deel met haar wat jij hoort en ziet en wat het jou doet. Spreek alles uit in de ik-vorm om te voorkomen dat er strijd ontstaat. Bv. Ik merk dat afspraken niet doorgaan i.p.v. jij vergeet afspraken. Daarna geef je aan wat jouw wens is. bv. Ik wil duidelijk hebben waar ik aan toe ben. Kun je aangeven wat jij wilt? Je zet 'vergeet' al tussen haakjes en het klinkt als een oordeel. De grootste valkuil in een dialoog.
Lees eens het principe van geweldloos communiceren van Marshall Rosenberg. (erg leerzaam boek) Het gebruik hiervan zorgt voor dialoog in plaats van strijd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees eerlijk tegen haar en vertel haar wat je de laatste tijd is opgevallen aan haar gedrag naar jou toe.
Geef haar een makkelijke kans om jullie vriendschap te beëindigen door te zeggen dat je het gevoel hebt dat ze niet meer zoveel om jullie vriendschap geeft en of ze er liever mee stopt (of elkaar minder gaan zien).
Misschien raak je haar als vriendin kwijt, maar iemand als zogenaamde vriendin proberen aan te houden is een verspilling van je tijd. Die kun je beter besteden door op zoek te gaan naar een nieuwe vriendin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vervelend voor je , maar wat zij zaait zal ze natuurlijk ook oogsten ! Ik zou dit niet lang pikken .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: