Gestoorde schoonmoeder, wat doe je eraan?
Mijn vriendin woont nog thuis,studeert en werkt, en sinds haar moeder op de hoogte is van onze relatie (ander halfjaar geleden) gedraagt ze zich 'niet normaal'.
Ze beschuldigd haar dochter ervan dat ze ziek is door haar. En zegt dingen zoals 'als ik dood ga komt dat door jou', elke dag bedenkt haar moeder wel wat nieuws om ruzie over te maken. Ze verstopt de shampoo/douche spullen voor haar dochter, kookt nooit voor haar, verstopt chips/koekjes, kan alleen maar negatieve dingen zeggen en zeikt haar af bij haar vrienden en familie.
Het is nooit goed wat haar dochter doet. En als ze met haar moeder wil praten over de dingen die gezegd worden die ze niet leuk vind dan zegt haar moeder altijd, JA MAAR.... en dan geeft ze het een draai met de bedoeling dat haar dochter zich schuldig moet voelen.
Haar dochter/ mijn vriendin dus blijft altijd kalm en gaat zelden tegen haar moeder in als ze zo doet. Ik vind het echt zielig voor haar dat ze zo een moeder heeft, maar als hun niet met elkaar kunnen praten valt er niet veel aan te doen ofwel?
Ik word er echt helemaal gek van! Wat een misselijk ****
Ik wil me er heeeel graag mee bemoeien, maar ik ben bang dat als ik dat doe ze haar dochter nog slechter gaat behandelen.... wat te doen?
Toegevoegd na 40 minuten:
Uit huis gaan is niet mogelijk i.v.m. haar studie. Verhuurders hebben een 2de verantwoordelijke nodig als de inkomsten onder het gemiddelde zijn. en haar moeder wil geen verantwoordelijke zijn (mijne kan het niet zijn.)
Het is ook een beetje vervelend/raar om samen te wonen in een slaapkamer waarbij we wc en douch ook nog eens moeten delen met 6 anderen...
Vraag haar eens of ze bij mama blijft wonen tot ze op haar honderd-en-vierde overlijdt? reken haar dan even voor hoe oud jullie zijn. laat haar er gerust even over denken....
zoiets kost ook tijd soms, losweken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.