Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat moet je doen als je verlieft ben op een vriend maar bang bent hem kwijt te raken als je het verteld?

ik heb een vriend daar ga ik goed mee om. elke keer als ik hem zie knuffelen we enzo maar hij weet niet dat ik hem al een tijdje leuk vind maar ik ben bang dat hij niet meer met me om wil gaan of zoiets als ik hem dat vertel:( of dat hij anders gaat doen. please help?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Hoi,
Tja ik denk dat je gewoon ook leuke dingen met hem moet (blijven) doen,enne b.v. ook eens een lekker privésfeertje moet creëren.

Daarmee bedoel ik,gewoon gezellig samen iets doen wat jullie allebei leuk vinden (samen gamen,film kijken,uitgaan,sporten,ergens gaan eten ----het kan dus van alles zijn)

Dan,als je een beetje geze;llige sfeer hebt en écht steeds vaker met z'n tweetjes bent,kan je steeds verder gaan met aanraken,strelen,enz.

Ik denk dat je 't langzaam moet opbouwen,want dan schrik je 'm niet af én je kan kijken hoe hij telkens reageert.

Op een gegeven moment gaat hij uit zichzélf wel initiatief ondernemen,hoor.
Zéker als tie écht stapel op je is.

En als jij je dan stevig in je schoenen voelt staan,dán kun je met een gerust hart 'm vargen of tie echt op je is,zodat je niet bang hoeft te zijn om af te gaan.

Nou,en dan heb je in ieder geval de zekerheid die je nú zoekt.
Hé,veel succes ermee! ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
vargen = vragen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Maak van je hart geen moordkuil!

Vertel het hem, praat erover!

Als het een echte vriend is en hij wil gewoon een vriend blijven dan komt het ook goed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat je bedoelt met dat "enzo" bij dat knuffelen, maar ik zou zeggen ga eens een heel klein stapje verder daarbij en kijk hoe hij reageert. Bv. als jullie nu alleen maar op de wangen kussen, kus hem dan eens op zijn mond. Als jullie elkaar nu alleen losjes bij de armen of schouders vasthouden, sla dan je armen eens stevig om zijn nek. Je voelt gauw genoeg of hij ervan gediend is of niet en dan kan je besluiten of je wel of niet gaat vertellen dat je meer in hem ziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Words like violence break the silence...
Spreken is zilver zwijgen is goud
Waarom in Godsnaam zou je onder woorden proberen te brengen wat je niet onder woorden kunt brengen, terwijl je nu dé taal der talen gebruikt om hem te vertellen wat je voelt: die van de knuffels. Die taal kan hij niet misverstaan. Mijn advies is dat er geen enkel nut schuilt in hem iets trachten te vertellen met woorden. Je angst is gegrond. Het zou kunnen een verkeerd effect teweegbrengen. Volg dus je gevoel. En doe het niet. Het heeft volgens mij geen nut en kan schade berokkenen aan jullie mooie band. Net zoals je zelf al aanvoelde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Annswers
14 jaar geleden
Mooi fris antwoord +
Helemaal eens met het eerste antwoord. Als hij een echte vriend is dan laat hij je hierdoor echt niet vallen. Het niet vertellen lijkt mij niet handig. Vergeten doe je hem niet omdat jullie vrienden zijn. De kans is groter dat jouw gevoelens alleen maar groeien dus laat het hem weten. Wie weet voelt hij hetzelfde. En zo niet. Praat erover, neem desnoods even afstand maar dan weet je in elk geval waar je aan toe bent. Mocht hij, doordat jij je gevoelens aan hem verteld, jou laten vallen dan mag je hem van jouw vriendenlijst afhalen. Echte vrienden luisteren, begrijpen en zoeken naar een oplossing. En ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die niet graag hoort dat iemand hem of haar leuk vind. Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat als je hem verteld, bestaat het risico dat hij idd anders gaat doen. Ik zou gewoon jullie vriendschap zoals het is. Je hoeft niet te overhaasten met onnodige acties. Laat de mooie vriendschap rustig varen, ga stap voor stap iets verder met romantiek. Zodat hij niet bang en onzeker hoeft te zijn. En dat geldt trouwens voor jezelf ook. Soms het is niet nodig dingen te vertellen. Mischien hij denkt procies hetzelfde zoals jij, en is overheerst door dezelfde angst. Gewoon genieten van elkaar dus, en ik denk dat het echt tot iets prachtigs gaat bloeien.
Veel plezier met elkaar.

Toegevoegd na 9 minuten:
...vriendschap LATEN zoals het is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: