Komt de drang om te presteren voort uit schuldgevoel,gevoel van verlies of het "opvullen"van een vacuüm door verlies van een dierbare? (uitleg volgt)?
2 jaar geleden stortte m'n wereld inéén door de dood van m'n moeder (kanker).
Ik ging toen héél veel uit met vrienden,vriendinnen,sportte xsteeds fanatieker (nog),wilde op school de beste resultaten behalen.
5 mnd. na de dood (kanker was oorzaak) van m'n moeder kreeg ik verkering en een half jaar later "deden" we HET.
M'n vriendin raakte zwanger (had zich vergist in het innemen van pilletjessoort,maa goed..)
Na vééél gedoe besloten we het te houden en nu hebben we een wolk van een zoontje van 7 mnd.
Mijn vraag is -na héééél lang aarzelen(maar je bent hier gelukkig anoniem dus):
Komt mijn behoefte om te presteren voort uit
1) een gevoel van gemis (dood van m'n moeder) op te vullen 2) schuldgevoel naar m'n zoontje + vriendin toe (hun een goeie toekomst willen geven + goeie vader te worden).....
Ik hoop op een goed antwoord van iemand die ervaringsdeskundige is (door beroep,studie en/of het leven zelf)..
dank u/jullie alvast
Toegevoegd na 18 uur:
trouwens ff dit: ik ben stáááááápelgek op dat ventje
( ff m'n tijdelijke avatartje)
van ons + m'n vriendin.
Alléén zit ik dus met een héleboel vragen,van : wáárom?(over állerlei dingen).
Maar bij deze dus: állemaal alvast héééél veel thx! ;-)
Het wil niet zeggen dat als alles gaat zoals het maatschappelijk hoort te gaan het "ultieme geluk" is. Vaak niet. Zoek samen het geluk en stel je vragen. Het antwoord komt door het leven heen, maar soms moet je er lang op wachten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.