Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een vriendin maar ik vertrouw vrouwen niet meer en ik toon mijn emoties niet meer door veel bedrog wat moet ik doen?

Ik wil dolgraag een vriendin . Niet zo maar een vriendin maar iemand eerlijk die oprecht van me houd...

Helaas heb ik in me leven alleen maar mensen gehad die een spelletje met me speelden en me bedrogen(onder andere vreemdgaan) hierdoor heb ik geen vertrouwen meer in vrouwen ik besef dat er ook genoeg vrouwen zijn die niet zo zijn maar toch denk ik nog steeds dat zelf hun niet te vertrouwen zijn...

Dit zorgt ervoor dat relaties aangaan zeer moeilijk wordt omdat vertrouwen, en respect een belangrijk deel hier in is...
Het vertrouwen heb ik niet meer... Ook durf ik me emoties niet meer te uiten ook al kon ik dat vroeger zeer goed en ik ben nogal een gevoelige jongen dus opzich is het geen probleem... Maar toch ik wil het en durf het niet meer voor de pijn te besparen...

Kortom ik zit vast

Hoe moet ik hier mee omgaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Zolang jij een vriendin wilt om het hebben van een vriendin, zal dat niet gebeuren.
Je moet eerst weer in het reine komen met jezelf, en dan pas ben je in staat tot een relatie.
Eerst van jezelf houden, dan kun je pas van een ander houden! Dus ga aan jezelf werken, zoek eventueel hulp daarbij, en zet die relatie zolang even uit je hoofd - die komt echt vanzelf zodra je daaraan toe bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het lijkt alsof je je laat tegenhouden en dus niet volledig openstaat voor een relatie. Dit is echter wel heel belangrijk bij het vinden van een nieuwe partner. Misschien is het verstandig eens met je huisarts te gaan praten om dit probleem te bespreken. Maar zolang je er zelf niet voorm openstaat gaat het natuurlijk nooit werken en vertrouwen moet groeien en is niet op een eerste indruk te bepalen. In ieder geval veel succes met het vinden van een lieve, leuke vriendin. Ps, ga niet op zoek. De juiste persoon komt vanzelf op je pad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je refereert steeds aan het verleden, daar zit denk ik het probleem.

Een nieuwe vriendin verdient een kans. Je mag haar niet met een eerdere relatie vergelijken, want dat is niet eerlijk tegenover haar. Onbewust doe je dat toch, waardoor je bepaald gedrag gaat vertonen, waar een nieuwe vriendin weer op reageert door over jou heen te lopen.

In feite 'lok' je het zelf uit omdat je je angst laat overheersen. Het is belangrijk dat je met een schone lei begint. Met name bij jezelf. Het is helemaal niet erg jezelf kwetsbaar op te stellen, maar geef wel duidelijk je grenzen aan en hou je daar ook aan.

Pas als jij zover bent dat je stevig in je schoenen staat en je een nieuwe vriendin ook een kans geeft, zonder aan het verleden te refereren, kan een nieuwe relatie slagen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer eerst eens jezelf bij elkaar te rapen en niet zo gericht zijn op een vaste vriendin .
eerst je zelfvertrouwen weer opbouwen en gewoon leven .
en als je de ware tegen het lijf loopt merk je dat echt wel .
maar ga niet gelijk vertellen dat je bedrogen bent en dat je vrouwen niet meer zo gauw vertrouwd want dan begin je niet met een schone lei.
het gaat je echt wel lukken let maar op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alle vrouwen op een hoop gooit, zal het je nooit lukken om een vriendin te krijgen. Ieder mens is anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gun jezelf wat tijd, om vertrouwen weer op te bouwen. Misschien is het beter om meer tijd aan jezelf te besteden en aan je hobby's, je werk/studie, je vrienden, familie enz. Probeer ook gewoon vrienden te worden met vrouwen zonder romantisch gevoelens.
Ik begrijp precies hoe je je eigen voelt, het heeft tijd nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw "probleem" hebben vele met je. Iedere keer weer als een relatie stukloopt.
Je zult uiteindelijk iemand tegenkomen die je weer een kans geeft en misschien nog vaker gekwetst raken.
Je zult niemand vinden die je meteen kunt vertrouwen of respecteren. (vertrouwen moet je winnen en respect verdienen)
Je kunt natuurlijk wel leren van de redenen waarom ze een spelletje met je speelde en waarom ze je bedrogen etc.. Leer ervan en trek daaruit je conclusies en wat voor een mogelijkheid jezelf hebt om daar iets aan veranderen.
En uiteindelijk tref je iemand die jouw vertrouwen en respect waardig is en jullie je emoties met elkaar kunnen delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing