Hoe ga ik om met de heimwee en neuroses van mijn zoontje?
Ik ben gescheiden en heb een 1x in de 2 weken regeling met de vader van mijn kinderen. Zij wonen dus bij mij en mijn nieuwe partner. Zoontje van 12 kan niet naar zijn vader, schoolreisjes of vriendjes want kampt met heimwee. Alles al geprobeerd. Hij kan ook niet slapen als wij al slapen, dwz dat hij zeker wil weten of wij nog wel een uurtje wakker zijn, als hij gaat slapen, anders lukt het niet. Hij wilde tot voor kort ook niet op zijn eigen kamertje slapen, maar wel in de bedstee in de keuken, omdat hij dan dichter bij ons is. Wij hebben hem weer in zijn kamertje kunnen krijgen toen de school begon. Dat gaat goed. Hij is erg snel van de kaart. Ik maak me zorgen over het gebrek aan contact met zijn vader, maar durf hem niet te dwingen omdat ik niet wil dat hij het vertrouwen in mij verliest. Wat te doen?
Toegevoegd na 1 dag:
Wil graag nog even melden dat het moderatieteam op verzoek van een van de beantwoorders heeft besloten 2 van mijn reacties te verwijderen. Ik heb het team gevraagd dan maar het hele antwoord te verwijderen, want zoals het er nu staat, slaat het nergens meer op. Ik vertrouw op de intelligenten onder jullie!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.