Wat te doen met afstandelijke en stille vriend?
Mijn vriend vertelt me nooit wat hij over me voelt of hoe hij over mij denkt. Ik weet inmiddels wel dat hij me sexy en aantrekkelijk vindt, maar hoe zit het met zijn gevoelens? Ik heb al enkele keren met hem gepraat hierover maar hij zegt het moeilijk te vinden. Dat terwijl gevoelens juist mijn probleem zijn in de relatie! Toen ik hem met Valentijnsdag een leuke kaart gaf met een liefdevolle tekst erop hoe ik van hem hield zei hij helemaal niets. Ik was er dagen kapot van. Van hem heb ik helemaal niets gehad behalve een roos die hij van de PvdA had gekregen op straat. Lekker...
We hebben nu al iets langer dan een jaar een relatie. Het valt mij steeds meer op dat wanneer ik ongesteld ben en meer behoefte heb aan zijn lichamelijke aandacht (knuffels, kusjes etc) hij juist afstandelijker wordt. Hij wijst me dan af door moeilijk te kijken en te zeggen dat ik "altijd knuffels wil". Ik heb geprobeerd mijn behoeften dan iets te verminderen maar nog steeds wil hij dan niet met me knuffelen. Het doet me heel erg zeer. Ook hierover heb ik al meerdere keren met hem gepraat. Een van mijn problemen is dat ik niet meteen zeg wat ik voel maar er eerst dagen mee rondloop. Dat moet ik verbeteren, maar ligt het echt allemaal aan mij?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.