Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe wijs je iemand netjes af?

Ik ben een jaartje terug wat gaan drinken met een oudklasgenoot. Voor mij onder het mom van 'wat is er van je geworden'. Hij werd vroeger erg gepest en dan was ik diegene die het opnam. Was gezellig, maar niet meer dan dat voor mij. Dat heb ik ook later gezegd en ik heb nu inmiddels een vriend. Echter hij blijft mij smsen en mailen om wat af te spreken, hoe hiermee om te gaan, want ik vind het lastig om net als mijn klasgenoten keihard te zijn.

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik wil ook geen vriendschap.

14 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

zo ie zo heel duidelijk zijn..kijk als jij het vervelend vind dat hij je steeds mailt en smst of belt dan moet je gewoon tegen hem zeggen kijk alles goed en wel maar ik heb een vriend waar ik heel gelukkig mee bent en ik vond het leuk om je eens gezien te hebben enkel en alleen om te zien hoe het nu met je gaat maar verder dan dat wil ik niet...en dat moet hij maar accepteren.kan die dat niet dat kan je altijd zijn tel.nr laten blokkeren zodat ie je niet meer kan bellen en hetzelfde geld ook op je email, blokkeer en verwijder hem dan kan die je ook niet meer mailen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wees in elk geval duidelijk. Duidelijk zijn hoeft niet meteen hard te zijn. Is in elk geval een stuk beter dat dat je iemand in de waan laat dat er nog een sprankje hoop is, op een relatie.

Vertel bijv in een mailtje over wat je afgelopen tijd allemaal gedaan hebt. vertel bijv dat je op vakantie bent geweest met je vriend. Het is voor hem dan als het goed is wel duidelijk genoeg.

Weet je trouwens zeker, dat hij meer van je wil, dan gewoon nog een keer afspreken, om lekker te kletsen? Hij vond het vorige keer vast ook gezellig en wil misschien alleen daarom al gewoon contact met je houden.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Door rustig en met geduld te vertellen wat je dwarszit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen: heel vriendelijk blijven, maar wel duidelijk en eerlijk.
Je kunt toch zeggen dat je hem waardeert om wie hij is, maar dat jullie wegen hier weer scheiden?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding