Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Graag je mening, tips, adviezen.?
Vannacht heb ik anderhalf uur een telefoongesprek gehad met iemand waarvan ik niet echt weet hoe het PRECIES zit tussen ons. We hebben een zwak voor elkaar, maar hebben vijf maanden geleden ons contact op een laag pitje gezet, gezien het feit dat wij anders in het leven staan. Hij is meer een persoon die alles "open" laat, ik wil meer weten waar ik voor sta.
In mijn hoofd had ik vijf maanden geleden gelijk afscheid genomen van hem. Hij zei dat het niet ging werken tussen ons, dus had ik me al voorgenomen dat we als vrienden door het leven zouden gaan. Nu vraagt hij me sinds een maand, keer op keer hoe het zit tussen ons, wat we met onze situatie gaan doen, etc. Hij is altijd diegene die met mij contact zoekt, ook in de afgelopen vijf maanden. Maar hij hoeft maar één keer te zeggen dat hij niks uitsluit en dat hij in zijn achterhoofd houdt dat 'het' ook stuk kan lopen en ik krijg spontaan bindingsangst, het gevoel dat ik aan een zijden draadje hang, terwijl hijzelf diegene is die bindingsangst heeft en zijn vrijheid niet wil verliezen. Daarentegen wil ik er gewoon 200% voor gaan, maar zo zit hij dan weer niet in elkaar.
Nu voelt het alsof ik met dit gedoe beter kan stoppen om mezelf te beschermen, maar hij wil ook uitzoeken wat "er" tussen ons is en dat maakt het zo moeilijk voor mij. Ik kan er ook gewoon niet tegen, dat hij zegt dat ik het risico moet nemen om "er" achter te komen, waarop ik dan antwoord dat hij op die manier gevoelloos overkomt. Dan is er gelijk discussie.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.