Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet op je EVC Goed gastouderschap je opvanglocatie zijn vermeld om geldig te zijn voor registratie.?

Mijn Evc Goed gastouderschap heb ik bij Het IVIO behaald.
Mijn Gastouderbureau heeft de kopieën en andere documenten die nodig waren opgestuurd. De GGD Amersfoort die in opdracht van de gemeente Baarn beslissingen neemt voor het wel of niet registreren van een geldig EVC gastouder in het gemeente register, heeft mijn EVC afgewezen omdat de opvanglocatie er niet op vermeld staat. VREEMD.
Want dat impliceert dat als ik volgende week op zou houden met oppassen op de huidige opvanglocatie, mijn EVC niet meer geldig zou zijn.
Onzin natuurlijk.
Maar alles wat ik gevonden heb op websites, ook de richtlijnen voor beoordelaars van de gemeente, zie ik nergens terug dat de opvanglocatie op het EVC certificaat behoort te staan.
De gemeente behoort wel ingelicht te zijn wat de opvanglocatie van gastouder is, maar dat staat los van de geldigheid van het certificaat .

WIE weet het juiste antwoord? ( En kan het officieel onderbouwen )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is een Evc?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erkenning verworven competenties: als je een bepaalde functie al een langere tijd naar behoren uitvoert kun je een EVC toets doen. Dat staat gelijk aan een diploma voor die functie, wat weer van belang kan zijn bij het uitvoeren van die functie. Het is een een iets breder en ingewikkelder verhaar, maar daar komt het in het kort op neer.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Allereerst knap dat je het traject bent ingegaan! De ggd moet wel weten waar jouw opvanglocatie is, deze wordt nl gecontroleerd op veiligheid etc. Op het certificaat hoort het niet te staan, maar wel in de stukken die het gastouderbureau verstuurd naar de ggd.
Neem dus contact op met het gob.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de algemene voorwaarden van het EVC certificaat van gastouders is het volgende te lezen:

•Gastouders mogen slechts op 1 locatie kinderen opvangen: op het eigen woonadres of bij een van de vraagouders thuis.

Dit is de reden dat jij dus het opvangadres moet opgeven.
Wanneer jij op een ander adres dan het geregistreerde adres kinderen wilt opvangen, kan dit wel gewijzigd worden maar moet je dit tijdig doorgeven.
Ik weet dat een van de redenen dat er maar één opvangadres mag zijn is, in verband met de GGD inspecties.
Mocht je meer informatie nodig hebben kun je kijken op onderstaande website.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: