waarom krijsen sommige baby's zo heftig bij honger enz?
Natuurlijk zijn er 100 redenen waarom baby' s krijsen. Het gaat me erom waarom dit soms zo heftig is. Ik zie nu bij mijn kleinzoon dat die regelrecht woest wordt als mijn dochter niet alles laat vallen om hem te voeden. hij stampt dan met zijn benen, mept en krijst zo dat hij er zich bij verslikt. nochtans voedt ze hem telkens hij honger heeft dus niet via een tijdschema. En dan drinkt hij alsof hij al twee dagen honger lijdt.
Ik snap natuurlijk dat baby's niet kunnen spreken en dus huilen, maar waarom soms die woede en dat gekrijs alsof er hen iets vreselijks gebeurt?
Nu is dat gelukkig helemaal niet meer zo. Heel soms nog met bepaalde dingen, zoals schone luier en als dat verschonen dan te lang duurt. Of als ze verplicht even moet uitbuiken na het eten in de kinderstoel.
Op die manier leert het kind wellicht (als dat al zo werkt bij baby's...) dat het kan vertrouwen op de ouders omdat die altijd wel op tijd zorgen voor voldoende voeding. En bovendien (als het kind ouder wordt) is het handig dat het kind leert dat er gegeten wordt op bepaalde tijden en niet te pas en te onpas als het kind daar zin in heeft.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.