Wat te doen als bepaalde goederen niet meegenomen worden in de verdeling van het nalatenschap?
Mijn zoon van 24 is aan een hartstilstand overleden. Zowel mijn ex man, mijn dochter en ik zijn de erfgenamen. Ex man en mijn dochter hebben mij als ouder verstoten, waardoor de verdeling van de nalatenschap via de notaris is gegaan. Mijn zoon had geen testament. Omdat ik geen zicht had op zijn nalatenschap heb ik dit beneficair aanvaard. Nu waren er geen schulden en zijn zijn financiën over drie gelijkwaardige porties verdeeld. Ik heb daarvoor getekend. Nu ben ik erachter gekomen dat ex man zich de mountainbike van mijn zoon toegeigend heeft en mijn dochter de dure scooter van mijn zoon. Nu maakte ik daar op zich geen punt van, maar vroeg wel om een doos met persoonlijke spulletjes van mijn zoon. Ik heb nu niets persoonlijks van hem in mijn bezit. Nu is mijn ex man nog wel bereid mij een doos met spullen te geven, maar mijn dochter weigert dit pertinent. Nu vraag ik me af wat mijn rechten zijn en wat ik moet doen? Zij hebben beiden verzuimd om dit te melden tijdens de boedelverdeling. Buiten dat om zou dit ook naar alle evenredigheid verdeeld moeten worden. Dat zij zich goederen met meer waarde toegeigend hebben, dat is voor mij geen punt, maar is een doos met spulletjes nou teveel gevraagd? Wat kan ik doen? Ik wil het hier niet bij laten zitten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.