Uit huis gezet door de mama (meerderjarig). Wat nu?
Deze morgen ben ik uit huis gezet door mijn mama. Waarom? Omdat ik eergisteren bij mijn vriendje ben blijven slapen (waar ik trouwens al 10 maand samen mee ben). Ik was enorm moe en had geen zin meer om 10 kilometer terug te fietsen dus ik stuurde m'n mama een berichtje dat ik bij hem bleef slapen. Nouja, dat is tegen haar principes, daarom heeft ze m'n valiesje klaargezet.
Op zich niet zo'n probleem want ik heb nog een kot waar ik terecht kan en ik kan eventueel wel even logeren bij mijn vriendje (die trouwens ook nog thuis woont), maar financieel kan ik dat helaas niet helemaal bolwerken.
Dus nu vraag ik mij af waar ik recht op heb.
Zijn ouders geen onderhoudsplicht verschuldigd aan hun meerderjarige studerende kinderen? Is zij niet verplicht om mijn kot te blijven verder betalen?
Alvast bedankt
Als je moe werd, kon je ook eerder naar huis fietsen.
Je bent nu afhankelijk van je moeder, maar als je meerderjarig bent heeft zij die plicht je te voeden en in huis te nemen niet meer. Tuurlijk is het flauw dat je moeder dat bij jou heeft gedaan! Maar je kan je moeder niet veranderen,,
sterkte ermee!
Volgens het principe: samen slapen, samen zorgen.
Ik begrijp de reactie van je moeder wel.
Zij is nu alleen nog goed genoeg om voor je te betalen.
Je gebruikt haar verder als hotel, waar je al of niet binnenkomt.
Neem een baan, en trek de consequenties. En ga met je vriendje samenwonen.
en als je zoals je schrijft het geen probleem vind en je toch een andere "kot" hebt!!waar ligt dan het probleem?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.