Hoe kan ik de omgang met mijn vader verbeteren?
Hoi, ik ben 20 jaar jong en heb moeite met de omgang met mijn vader. Hij heeft een heel moeilijk karakter. Als kind was hij onvoorspelbaar spontaan aggressief. Wat achtergrond informatie.
Hij heeft geen psychiatrische stoornis. Hij is geobserdeerd met straffen en moordzuchtige fantasieën. Hij haat kinderen. Mijn jeugd was niet alte best als kind werd ik overal voor gestraft voor geboren worden als meisje, voor niet in de juiste volgorde eten dus eerst vlees daarna aardapelen en dan groentes. De straffen varierde van vernedering, geweld, geschreeuw en dreigmenten. De regels veranderen hij elke dag en daarmee ook de straffen zonder eerst te overleggen
Nu kan ik niet uithuis, omdat ik te veel last van depressieve en traumatische klachten. Ik heb geen vrienden , nooit gehad. Dus ik moet nog zeker een paar jaar met hem uithouden
Nu weet ik niet wat ik kan doen. Om de omgang tussen ons te verbeteren. Of om met hem om te gaan
Wat voor gedrag verwacht je van iemand die wel voldoet aan een 'psychische stoornis' Ik vind wat je schrijft erg heftig en compleet gestoord. Dit is niet als aanval naar jou bedoeld, wel naar je vader. Zijn grensoverschrijdende gedrag maakt jou kapot en dat heb je niet verdiend. Kies voor jezelf. Maak een afspraak bij je huisarts en begin met je leven op te pakken. Want dat verdien je.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.