Waar kan ik terecht met een volwassen zoon, die zijn leven totaal niet op de rit heeft?
Mijn schoonmoeder (67) heeft naast mijn man, nog een zoon van 36. Hij heeft zijn leven helemaal niet op de rit. Is alcohol verslaafd, heeft geen woning, een dochtertje van 7 die bij haar moeder woont. Hij terroriseert mijn schoonmoeder aan de lopende band. Domineert haar in haar eigen huis. Blijft terug komen, na herhaaldelijk eruit gezet te zijn geworden. Als ze alles afsluit (deuren, ramen) breekt hij gewoon in. In dronken toestand vernield hij alles op zijn weg, ook bij haar thuis. Hij is eingszins autistisch. Heeft al meerdere keren professionele hulp gehad, maar dat mocht tot op heden niet baten. Op het moment begint deze situatie zijn tol te eisen van mijn schoonmoeder's gezondheid en die van ons (stress). Sloten vervangen etc heeft helemaal geen zin, want hij breekt gewoon in. Waar kunnen wij terecht hiermee? Ikzelf heb al aangekaart om aangifte te doen, maar ik denk dat er dan weinig gebeurd. We zitten echt met de handen in het haar. Ze heeft al zo vaak gezegd, dat ze hem niet meer toe laat en dat hij moet vertrekken, maar een paar weken later, is hij er weer...Een never ending story. Wij gaan als gezin al niet meer erheen met haar kleinkinderen, omdat de kans bestaat, dat hij dronken verschijnt en dan de boel laat escaleren. Mijn man wordt er helemaal gek van, dat zijn broer elke keer weer wegkomt met zijn gedrag. Alstublieft, is er iemand die ons een bruikbaar advies hierin kan geven? Welke instanties zijn hiervoor beschikbaar? Het moet echt veranderen dit. Bvd…….
De verslaving is lastiger omdat de broer van je man zelf moet willen afkicken om hulp hierbij zinvol te laten verlopen. Misschien heeft het zin voor je schoonmoeder deze situatie ook eens met haar huisarts te bespreken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.