Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verkom je een sleur in je relatie? Iemand een goude tip?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Zoek een ander stel en ga aan parterruil doen. Dat houdt het spannend...)

Zonder gekheid, ik heb wel eens gelezen dat relaties van mensen die aan partnerruil doen, langer stand houden.

Andere optie: wees attent.

Verras haar af en toe eens. Hoeft niet met dure cadeau`s maar geef haar wel het gevoel gevoel dat je aandacht en liefde bij haar is.
Neem haar op een vrije dag eens mee en vertel van te voren niet waar je naar toe gaat. Maak er een verrassings uitje van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Gouden tip is moeilijk omdat iedere relatie anders is. Maar spontane dingen doen helpt in mijn relatie wel. De voorspelbaarheid in de relatie zorgt er voor dat er sleur ontstaat, dus omdat te voorkomen moet je het tegengestelde soms doen. Onvoorspelbaar worden dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Plannen!

Zeker met drukke banen of onregelmatige werktijden of kinderen die veel aandacht vragen:
regelmatig een stukje tijd plannen voor aandacht voor elkaar.
Dat klinkt misschien niet romantisch, maar het is gewoon belangrijk dat je tijd voor elkaar maakt.
Dat kan een avondje uit zijn, maar ook een avondje thuis met een film die je allebei leuk vind.

Dus niet de hele avond achter goeie vraag gaan hangen, maar samen iets doen!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blijf gewoon jezelf. Bedenk waar jezelf zin in hebt en zij ook. En heb het daar met elkaar over. Ga je in ieder geval niet gedragen naar wat je denkt dat zij verwacht. Dat is dodelijk.
Doe eens iets onverwachts.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een gouden tip heb ik niet: ) wel n paar leuke tips. Boek eens een weekendje weg (hoeft niet ver weg te zijn) ga eens lekker,romantisch uiteten, ga naar de bios en laat je vrouw n film uitzoeken. Maar vooral,ga eens met je baas praten over andere werktijden. Ik zou t afschuwelijk vinden als k elke avond alleen op de bank voor de tv zat. Succes barca!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn genoeg dingen om te doen waardoor het geen sleur meer lijkt. In mijn ervaring is het belangrijkste: communicatie. Blijf praten met elkaar. Achterhaal waarom er een sleur is. Zorg dat je met elkaar op gelijke voet blijft in de beleving van de relatie.

Daarna kan je genoeg leuke dingen ondernemen, maar dat zijn oplossingen. Het is belangrijker om eerst het probleem vast te stellen. Anders kan je veel leuke dingen gaan doen, maar als er iets structureel mis is, helpt het niet!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn echtgenote en ik zijn binnenkort vierenveertig jaar getrouwd. Heel gelukkig getrouwd, zelfs.

Bij ons is nooit een gevoel van saaiheid of van sleur ontstaan. Hoe we dat gedaan hebben?

Jongeren stellen ons die zelfde vraag ook van tijd tot tijd.

Ons antwoord is dan steevast: Wij hebben gewoon verkering met elkaar gehouden. Waarbij een grote liefde en een groot wederzijds respect hand in hand gaan.

Immers tijdens de verkeringsperiode hebben beide partners alles voor elkaar over en zal de één alles doen om de ander gelukkig te maken.

De liefde is groeiende en de verliefdheid brandt zo hevig dat de vonken er soms van af schieten.

Die periode van 'verkering met elkaar hebben', hebben wij, ook na ons huwelijk, getracht in stand te houden.

En tot aan de dag van elkaar hebben wij daarom ook altijd oog voor elkaar gehouden.

Of je dit als 'gouden tip' kunt zien weet ik niet..wèl weet ik dat dit voor ons fantastisch heeft uitgepakt. En dat we ons beide erg gelukkig voelen in ons huwelijk met elkaar.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de gouden tip is om sleur niet als negatief te zien.
Sleur kan ook als positief ervaren worden, gewoon lekker samen zijn.
Maak er geen groot issue van!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doe niet alles samen, maar hou je eigen dingen. Zit elkaar niet ' op de lip ' en vraag niet voortdurend waar de ander is.
Toon belangstelling in elkaars doen en laten, zonder elkaar te claimen.
Hou je eigen vriend(inn)en aan.
Spreek eventueel af wat leuke dingen zijn om samen te doen en hou je daar zoveel mogelijk aan.
Een beetje sleur in de relatie is trouwens niet zo erg. Het kan niet levenslang spannend blijven. Op den duur groeit er ook een vanzelfsprekendheid ; een voorspelbaarheid van gedrag en gewoontes die wellicht saai genoemd kan worden, maar die ook comfortabel is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Houd altijd interesse in elkaar, praat met elkaar en houd oog voor elkaar. Blijf leuke dingen met elkaar doen en plan momenten voor jullie samen. Zo houd je die sleur lekker op een afstand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een aantal punten zijn hier al aan bod gekomen maar hier nog even het magische recept die bij ons werkt (al 23jaar). Ingrediënten:
- communicatie: zorg er voor dat alles bespreekbaar is. Uiteraard mogen jullie 'kleine' geheimpjes hebben, maar belangrijke zaken mogen geen geheim zijn tussen jullie!
- aan de ene kant zo veel mogelijk dingen samen doen (die jullie beiden leuk vinden, maar ook af en toe om je partner een plezier te doen), aan de andere kant elkaar de vrijheid geven om zaken individueel te doen (tot bv. apart op reis gaan)
- verras elkaar, dat kan met een kleine attentie zijn, maar ook met een verrassingsreisje, of een romantische avond samen (bv kids naar oma, kaarsjes, wijntje)
- ook in bed kan het vertrouwde heel fijn zijn, maar iets nieuws kan een klein vlammetje weer enorm aanwakkeren (ander standje, massage, erotische film, speeltjes,...)
- en wat Conan zei... misschien, heel misschien is partnerruil een goed idee. Dit hangt heel sterk af van welk soort mensen jullie zijn, hoe open jullie zijn, hoe jullie beiden omgaan met gevoelens... doe het zeker NIET om een relatie die in een dip zit te redden (net zoals je met een kind ook een relatie niet kan redden), maar doe het om een goede relatie nog beter/spannender/uitdagender te maken. Hier is het alvast een extra boost geweest van een relatie die toch al super was (wij zijn 5 jaar geleden beginnen 'swingen'). Nogmaals, dit is zeker niet voor iedereen, maar bij sommigen zeker het overwegen waard.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing