Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb het vermoeden dat mijn partner vreemd gaat,wat moet ik doen?

Ik merk het aan kleine dingen,zoals mobiel weghouden,liegen over avondjes uit,veel slapen en niet de waarheid vertellen(alsof er een klein kind tegen me liegt,ik kan er niet helemaal de vingerv op leggen.)Als ik hem er mee confronteer zegt hij dat ik me niets in mijn hoofd moet halen en hij ontkend het.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (12)

Als hij al liegt over avondjes uitgaan is dat toch zeker niet zonder reden.
Als hij weer uit wil gaan stel hem dan de vraag of je mee mag, zegt hij nee zonder het verder uit te leggen dan weet je wel genoeg lijkt mij.
Dan de relatie onmiddelijk verbreken want een relatie vol met leugens houdt niemand lang vol.
Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn twee situaties mogelijk:
1. Hij gaat niet vreemd
2. Hij gaat wel vreemd

In het geval dat hij wel vreemd gaat is jullie relatie al niet goed meer. Hij zal zich dus niet veel gelegen laten liggen aan jouw 'gezeur' hierover. In dit geval is bewijs eigenlijk niet zo belangrijk. Als jij denkt dat hij vreemd gaat is het genoeg.

Als hij niet vreemd gaat dan zorg jij er nu zelf voor het vertrouwen in je relatie te beschadigen. Bewijs dat hij vreemdgaat zul je nooit krijgen, net zo min als bewijs dat hij niet vreemdgaat. Alles wat je doet qua volgen, in de gaten houden, zijn mobiel bekijken enz maken je relatie alleen maar slechter.

Dus wat kun het beste doen? Besluit of jij verder wil met jullie relatie. Zo ja, kies situatie 1. Hij gaat dus niet vreemd. Vertrouw hem EN bied hem de gelegenheid om eerlijk te zijn. Niet boos worden als hij een avond niet thuis is geweest. NIet gelijk aanvallend zijn als hij niet verteld wat hij heeft gedaan enz.

Wil je niet verder met je relatie? Ga naar situatie 2. Besluit dat hij wel vreemd gaat en dump die etterbak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga een tijdje bij een vriendin logeren, zeg niets tegen hem, en wacht af of hij je gaat zoeken, of hij ongerust wordt. Dan weet je gelijk hoe laat het is.
Voorts moet je nog even kijken aan welke kant je boterham het beste gesmeerd is. Ben je financieel afhankelijk?

Tenslotte, kan je nog overwegen, of je het zal tolereren voor een keer, omdat we allemaal mensen zijn.(mocht het zo zijn).

Niet te snel beslissingen nemen, die je later kunt betreuren. Ook nog even wachten met je vermoedens met derden te delen, je weet tenslotte nog niets zeker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laat hem schaduwen,en volgen probeer bewijzen te vinden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag hem maar of hij nog van je houdt.

Je kunt aan zijn reactie zien of hij de waarheid zegt of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jullie relatie zit diep in de problemen, of hij nu echt vreemdgaat of niet. Wij kunnen vanaf onze kant van het beeldscherm niet beoordelen of hij echt vreemdgaat, of dat jij paranoïde bent. Wel is duidelijk dat je met zo'n levensgroot vertrouwensprobleem zit dat jullie alleen daar al door op een breuk afstevenen.

Ik denk dat een ernstig gesprekje nodig is. En dan niet door hem te confronteren, maar door eens heel open te vertellen waar je mee zit en waarom dat jouw vertrouwen in hem heeft aangetast. Vervolgens kun je hem vragen je te helpen om dat vertrouwen terug te krijgen. Bijvoorbeeld door totale openheid over avondjes uit (of samen uitgaan) en door zijn mobiel niet meer bij je weg te houden.

Op deze manier maak je hem niet bijvoorbaat al de schoft, je brengt het als een probleem waar *jij* mee zit, en waar je zijn *hulp* bij vraagt om jullie relatie te verbeteren. Let erop dat je het bij jezelf houdt en niet bij hem neerlegt.

Trekt hij zich dan alnog terug in zijn schulp, tja, dan zou ik persoonlijk misschien ook wel gaan twijfelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij is het kwaad al geschied!!!als een relatie goed zit dan hoef je je partner echt niet te verdenken van vreemdgaan,dat jij dat wel denkt zegt volgens mij dat er iets niet goed zit.
Praat er met hem over want in een relatie ben je met z'n tweeën,dus de problemen zou je dan ook samen moeten oplossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertrouw op je gevoel! Ik heb dit ook meegemaakt en steeds kwam het weer naar boven dat er iets niet klopte, wat hij ook zei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Maak samen tijd om eens rustig met elkaar te praten. Je bespreekt met hem wat je ziet en wat je ervan denkt. Geen verwijtende confrontatie maar gewoon zeggen wat je denkt en dan kijken wat en hoe de reactie is. Blijft hij ontkennen, zeg dan toch dat het je niet lekker zit. Trekt hij zich daar niets van aan, blijf toch je gevoel uitspreken. Tenzij je het verkeerd hebt natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel vervelend als het zo is !!! Ze noemen het vreemd gaan , maar 7 vande 10 keer is het in de kennissen kring !!! Zorg dat je zo snel mogelijk zekerheid krijgt !!!! gr. jowie57
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja vragen helpt niet want de stel regel in het algemeen is "altijd blijven ontkennen" De enige manier is om hem dus te "betrappen".
Doe dit wel met enige discretie, Dus niet gelijk iedereen opbellen waar hij is, of hem in het gezicht volgen. Mocht er niets wezen en hij komt er achter dan kan je relatie daar op stuk gaan in het ergste geval omdat je hem niet vertrouwd.
Misschien een leuke vraag nog hoe je dat het beste kunt doen :-)

Houd er ook rekening mee dat mocht je veel van je man houden dit hoogstwaarschijnlijk overwaait en jij dan ( natuurlijk eigenlijk hij) een hoop stuk maakt in je relatie.
Nu hij al weet dat jij het als het zo is er iets van merkt zal hij een stuk voorzichtiger worden. Laat het gesprek eens op scheidingen etc ( collega verhaaltje verzinnen waarvan haar man vreemd is gegaan en dat ze nu hopeloos in de knoei zit etc) gewoon om hem te waarschuwen en wakker te schudden. Laat ook nog zien dat je bestaat en doe weer eens iets onverwachts. meestal gaat het bij een man om de spanning namelijk.

Helaas zijn de cijfers over vreemdgaan erg hoog en we maken het allemaal wel eens mee, je zelf of je partner. Het is hoe je er mee omgaat, soms geeft het juist een grote boost aan je eigen relatie maar vaak duiken mensen gelijk in een scheiding met grote problemen voor de rest van je leven.
Dan is vergeven vaak een stuk makkelijker maar ook dat draag je lang mee en moet slijten.
Je kop in het zand steken is de makkelijkste en goedkoopste weg maar ook dat moet je maar kunnen. Vroeger zag je dat vaker, maar ja toen moesten de vrouwen ook wel natuurlijk, nu heb je een keus. Maak hem wijs in iedergeval.
Sterkte en ik hoop echt dat het niet zo is voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jou gevoel dat denkt..zal het vermoedelijk ook wel zo zijn.

Juist uit de piepkleine dingetjes voel je al gauw dat er iets 'veranderd' is in jullie relatie.

Je gevoel is namelijk een uiterst fijne antenne die al het kleinste signaal opvangt.

Wat je kunt doen:

Stel hem voor dat je in het vervolg met hem mee gaat als hij een avondje uit wil gaan. En kijk hoe hij hierop reageert.

Probeert hij jou met alle geweld van dat idee af te brengen..dan begrijp jij wel dat er iets grondig mis kàn zijn tussen jullie.

Maar..pas op..want ik weet van een verhaal over een stel waarvan de huwelijksverjaardag eraan kwam.

Hij wilde zijn vrouw verrassen met iets moois dat hij gedurende enkele avonden, samen met een vriend in het 'geheim' timmerde. Ik meen dat het om een naaibox ging.

Zij werd echter achterdochtiger en achterdochtiger en..vertrok tenslotte.

Veroordeel hem dus niet zonder meer..want hij kàn met heel onschuldige handelingen/dingen bezig zijn.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing