aanpassen of sta ik in mijn recht?
Ik heb afgelopen donderdag besloten na overleg met de huisarts om tijdelijk (na 12 jaar gebruik) even te stoppen met de anticonceptie pil. Mijn partner (sinds 2 jaar) is ervan op de hoogte dat het afgelopen jaar nogal een gerommel was met de pil (hij werkte niet ed.) Ik heb dit "besluit" zelf genomen om ermee te stoppen (direct sinds die donderdag) Mijn vriend voelt zich nu gepasseerd omdat ik het niet overlegd/besproken zou hebben.
Ik vind; mijn lijf, mijn gezondheid, mijn keus!
Nu vraag ik me af wat hoe andere hierover denken?
Moet ik me meer aanpassen in de relatie, of..?
Toegevoegd na 21 minuten:
Wat veel en snel geantwoord, dank aan iedereen.
Mijn vriend en ik wonen niet samen, ik heb hem donderdag verteld wat de huisarts en ik hebben besproken. Zaterdagavond waren we samen en heb ik gezegd dat ik gestopt ben met de pil tijdelijk en moet nadenken over andere opties. Uiteindelijk kwam het erop neer dat hij moest kiezen, of een condoom of het risico op zwangerschap lopen.
Hij houdt niet van condooms, en daar tegenover vindt ik het prima om nu zwanger te worden maar hij wacht liever tot we een nieuw huis samen hebben. (wat ik begrijp hoor) En nu gooit hij dus voor mn voeten in de ruzie dat ik het niet heb "overlegd"
(de geschiedenis van het verhaal)
En ja over spiraaltje denk ik inderdaad al een tijdje na, maar het staat me nogal tegen. Ben ook een beetje anticonceptie-moe geworden. Hm, zou ook wel een goede vraag zijn wellicht; "waarom is het bij zoveel mannen vanzelfsprekend dat de vrouw voor de anticonceptie zorg draagt?" ;-) Nogmaals dank aan ieder die zijn mening hierop heeft gegeven, ik stel het zeer zeer op prijs.
Soms hebben we al snel de neiging om dingen alleen van onze eigen kant te bekijken. Normaal bij akkefietjes verplaats ik me altijd naar hem toe en denk er dan nog is over na. Maar in dit geval kon ik dat dus niet, dus iedereen dank!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.