Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vanavond ga ik praten met mijn vriendje die met iemand anders heeft gezoend, wat moet ik zeggen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik ben er zelf achtergekomen dat hij zoende met een ander meisje, toen heb ik het hem persoonlijk nog gevraagd of het waar was? Hij ontkende eerst, later zei hij van wel. Toen is het uitgegaan in een ruzie. Nu willen we graag het er samen nog over hebben en gaan we vanavond praten maar ik weet niet wat ik moet zeggen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Room, hoe is het gegaan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Moet jij wat zeggen dan?
Als hij de fout heeft gemaakt?
Nee. Hij moet wat zeggen!
Hij mag gaan duidelijk maken...waarom dat gebeurde...wat het betekende of niet...en laten merken hoeveel spijt hij ervan heeft..aan jou!
Allereerste wat hij moet doen....is zijn excuus aan jou aanbieden...voor wat hij JOU heeft aangedaan!
Wat zou hij ervan vinden als jij dat gedaan zou hebben?
Vraag hem dat ook. Dan ziet hij wel in wat hij heeft aangericht.
Als hij heeft laten merken met woorden...dat hij spijt heeft van die domme zoen....dan is het aan jou, wat je ermee wilt. Verder of niet.
Als ik een relatie zou hebben met iemand...dan is tongen al vreemd gaan voor mij. En kan ik al niet meer verder met diegene omdat ik dat dan steeds voor me zou zien. Ik weet niet hoe dat met jou zit. Daar mag jij zelf over beslissen. Heel veel sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Foei!

En ga nu maar weer naar dat meisje waar je mee gezoend hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had al wel verwacht dat ik hier minnen mee ging scoren (; En toch, in weinig woorden is dit absoluut wat ik vind dat er gezegd moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt natuurlijk helemaal van jullie relatie af. Er zijn dus verschillende mogelijkheden.

Je kunt ten eerste hem confronteren met het feit dat hij een ander heeft gezoend, en dicht bij jezelf blijven. Geef aan dat het je pijn doet, en vraag waarom hij het heeft gedaan.

Je kunt ook zeggen dat dat niet de soort relatie is die jij voor ogen had, en aangeven dat je niet zeker weet of je hiermee wel wilt doorgaan.

Je kunt ook heel kwaad worden en in je emotie van alles gaan roepen. Dit laatste is natuurlijk niet verstandig.

Ik zou gaan voor het eerste en dan met elkaar bespreken wat voor gevolgen dit zou kunne hebben voor jullie relatie.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou hem kunnen vragen waarom dat gebeurd is, of het consequenties heeft voor zijn gevoelens voor jou, jullie relatie en of hij van plan is er in de toekomst voor te zorgen dat het niet nog een keer gebeurt.
Persoonlijk zou ik het niet accepteren, maar iedereen is anders. Ik wens je veel sterkte en hoop dat jullie er samen uitkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er vanaf: Vindt jij het acceptabel? Wil jij hem nog een kans geven, of is de grens dermate overschreden dat je met de relatie wilt stoppen? Wil je hem de kans geven het uit te leggen?

Weet hij uberhaupt dat jij het weet? Heeft hij het opgebiecht?

Toegevoegd na 45 minuten:
Oke bedankt voor de toevoeging. Als je niet weet wat je moet zeggen, laat hem dan maar zelf praten.
Laat hem zelf in eigen woorden vertellen wat er gebeurd is, hoe het gebeurd is, waarom hij gelogen heeft, spijt betuigen en wat al niet meer.

Bedenk dan wel wat je van te voren wilt weten, dan kan je als hij klaar is dit nog vragen:
- Waarom heeft hij het gedaan?
- Waarom heeft hij erover gelogen?
- Is het maar 1 keer met dit meisje gebeurd, of vaker?
- Zijn er andere meisjes met wie hij heeft gezoend? Heeft hij dit vaker gedaan?
- Wat is zijn idee over de toekomst? Wil hij met jou verder? Met haar? Met niemand?
- En als het met jou is: hoe gaat hij ervoor zorgen dat dit niet meer voorkomt? Hoe gaat hij ervoor zorgen dat jij hem weer kan vertrouwen? Heeft hij uberhaupt spijt?

Afhankelijk van hoe het gesprek verloopt kun jij daarna zeggen hoe jij erover denkt.
- Dat het jou pijn heeft gedaan
- Wat je nu zélf wil (dit is het belangrijkste, dus denk er goed over na wat je van hem wil. Wel/geen relatie. En als je in een relatie blijft, wat wil jíj dat hij doet? Wat kan hij doen om jou weer vertrouwen te geven?)

Als je dan nog niet weet wat je moet zeggen, kun je zeggen dat je erover na wilt denken en er later op terug komen.

Toegevoegd na 48 minuten:
Je kunt dus gewoon heel simpel beginnen met iets als: "Vertel maar... (ik wil van jou graag horen wat er is gebeurd)" of: "Dus jij hebt met X gezoend?" dan moet het wel los komen denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom die minnen?
de reden vragen waarom hij dat heeft gedaan!
en dat het jou wel heeft geraakt
en dat je daarom je vertrouwen in hem kwijt bent
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen advies behalve: Denk bij jezelf na of je het een echt probleem vindt of niet:

- Wel een probleem, en onoverkomelijk: De deur wijzen. Geen drama maken, helpt jou niet verder

- Geen echt probleem, maar wel de laatste keer: Laat hem zweten. Geef aan dat je over jullie relatie wilt nadenken en laat hem een aantal dagen links liggen. Kan hij nadenken.

- Absoluut geen probleem: Zeg hem dat jij van het weekend dan ook een lekkere knul gaat zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je vooral moet zeggen is hoe jij je voelt. Ga hem niet aanvallen, want dan krijg je een strijd, omdat hij zich wil verdedigen. Zeg gewoon wat het met je doet.

Hij zal dan zijn verhaal vertellen en na afloop is het verstandig om een paar dagen rust te nemen zodat je het kan laten bezinken. Denk tijdens die dagen goed na, of je nog met hem verder wilt. Laat vooral je hart spreken. Als je diep van binnen voelt dat hij toch niet zal veranderen, dan moet je stoppen. Als je het allemaal niet zo'n probleem vindt, dan vergeef je het hem en ga je samen verder.

Kortom, het gaat erom wat jij wilt en hoe jij je voelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wil je überhaupt met hem praten?
Hij is vreemd gegaan dus wat valt er nog te zeggen?
Je kan hem beter late stikken dat deed hij toch ook bij jou!?
Maar goed liefde maakt blind...

Nu was het alleen maar zoenen, maar wie weet wat het volgende wordt.
Praten kan iedereen het zijn maar woorden! Natuurlijk gaat hij het goed proberen te praten, maar meent hij het ook ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag hem waarom en vraag hem of hij nog wel verder met jou wil.

Laat hem zich er maar uitpraten en als jij hem nog wilt..vergeef hem dan op voorwaarde dat hij dit nooit meer zal doen.

Sterkte meid..je zult een niet heel gemakkelijke avond hebben.

Gr. Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij er graag met je over wil praten, heeft hij misschien spijt omdat het uit is en weet hij nu hoe hij je mist. Zal hij willen vragen om nog een kans en hoef je zelf niet veel te zeggen. Hij zal het meeste praten in dit geval, maar ben jij degene die om een gesprek gevraagd hebt dan zal jij het meeste praten. Je zult er in een gesprek achter moeten komen of je hem nog vertrouwt en of er tussen jullie nog genoeg chemie bestaat om de draad weer op te pakken.
Laat hem weten hoe je je voelt, dat je je bedrogen voelt en twijfelt of hij het bewust deed of in een opwelling, vraag hem of hij tijdens het kussen nog even aan je gedacht had of dat je toen helemaal uit zijn gedachte was.Als je nl. erg belangrijk voor hem bent, moet hij wel even aan je gedacht hebben, zelfs toen hij begon. Had hij er meteen daarna spijt van of vond hij het alleen prettig en zou het zo weer doen bij de volgende kans. Allemaal dingen waarna je zult weten of er nog een kans bestaat.

Je begint een gesprek en wat je zult vragen en antwoorden kun je nooit voorspellen. Dit weet je als je samen bent en luistert naar elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volg je gevoel!!! begin luchtig een gesprek of laat hem beginnen... het komt vanzelf op gang!
wanneer je een gevoel krijgt als boos of verdrietig laat dit dan merken...
denk er aan dat je geen beslissingen hoeft te nemen, het is alleen maar een gesprek. en die kun je ook later weer voortzetten wanneer je dat wenst. dat is helemaal aan jou!!! luister naar je intuitie.
succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb veel van de andere antwoorden gelezen en wil hierop graag mijn toevoeging geven.
Mensen hebben veel geantwoord: "vraag naar de reden!"
Maar ik zou je dat afraden.
Wanneer hij jou een reden moet geven, betekent dat dat je begrip wilt opbrengen voor wat er is gebeurd
(o, was het daarom.. nou, inderdaad, dan begrijp ik het eigenlijk wel.. uiteindelijk kan het zelfs nog jouw schuld worden, dan heeft het allemaal aan jou gelegen.. geloof me het zal niet de eerste keer zijn dat het foute gedrag van de een, wordt getolereerd omdat de ander als reden opgeeft: ja, maar jij ook.., dan heeft ie dus ook geen reden om ermee te stoppen, want ja jij he!)

Wanneer je de reden weghaalt, blijft er alleen nog het gebeurde over.
Kijk naar wat er gebeurd is: en vraag je jezelf af: wat vind ik daarvan? Doe ik dat zelf ook? tolereer ik dit, accepteer ik dit?
Geef jezelf een eerlijk antwoord en blijf daarbij.
Dan ben je realistisch. En ja, de waarheid, de relaliteit kan pijnlijk zijn maar wanneer de waarheid wordt omgebogen of geheel genegeerd, begint het ware lijden.. dat duurt vaak veel langer en is een pijnlijke, moeizame weg!

En onthoud dit: Jij hebt het niet gedaan, ook al voelt dat zo.
Iemand heeft jou onrecht aangedaan, en jij mag de pijn voelen. Voel die pijn, het hoort bij de ervaring. Wanneer je dat gevoel wilt ombuigen tot iets mooiers, dan haal je de waarheid weg, en zoals gezegd, begint het lijden..
Pijn duurt ong. de lengte van een goede in- en uitademing. Lijden.. eenmaal begonnen, wil blijven, blijven, blijven!
Je hoeft (kunt) iets slechts niet ombuigen of goedpraten.

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou vragen waarom hij dat heeft gedaan en of hij het stom vond dat hij dat deed; ik vind het echt zielig voor je :/ Succes er mee ;) hoop voor het beste voor jou
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het uitmaken. Waarschijnlijk ben ik dan niet leuk genoeg voor hem.

Maar in jou situatie begrijp ik dat je hem nog een kans wil geven. Wees dan duidelijk dat dit zijn laatste kans is. En dat je hem niet meer makkelijk zou kunnen vertrouwen.

Ga op je gevoel uit.
Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeg maar dat het uit is,wie eenmaal vreemd gaat blijft vreemdgaan,dit zit in je genen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij moet een paar directe vragen stellen en hem verder het verhaal laten doen. Daarna de conclusie trekken; afkappen of doorgaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: