Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik dit normaal/goed vinden?(bijlage)

De beste vriend van mijn vriendin vertelde mij dat hij verliefd op haar is...
Ze zijn vaak samen. Eerst vond ik hem opzicht een goed persoon, maar nu krijg ik al slechte zin als ik aan hem denk.
Ik denk dat ik me bedreigd voel ofzo.
Maar moet ik het nu toelaten dat ze elkaar blijven zien? Ik heb het haar ook verteld en ze zei tot ik me niet druk hoefde te maken (ik vertrouw haar en maak me niet druk dat ze wat met elkaar zullen doen, maar ik voel me niet goed bij het idee dat hij haar anders bekijkt.)
Hoe moet ik nu reageren ? Elke keer als ze me vraag om mee te gaan na hem toe krijg ik slechte zin en ik wil liever niet mee gaan.... Is dat slecht of normaal ?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik wil haar niets verbieden, met de vraag; Maar moet ik het nu toelaten dat ze elkaar blijven zien? Bedoel ik of ik me daar druk om moet maken...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
888
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik stelde de vraag verkeerd. Helaas kan ik hem niet veranderen anders had ik dat al wel gedaan... Daarom heb ik er later iets aan toegevoegd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik snap je frustratie. En ook de jaloezie. Je moet het hier met je vriendin over hebben want je elke keer niet lekker voelen als zij samen zijn wil je niet, en zij ook niet. Misschien,nu ze weet dat haar beste vriend verliefd op haar is,moet zij daar ook rekening mee gaan houden wat jou gevoel betreft. Dus hem minder vaak zien,of gewoon eventjes niet. Niet verbieden maar het haar keuze laten.En het is niet dat je haar niet vertrouwd maar je vertrouwd zijn gevoel naar haar niet. Vertel dit haar. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het klinkt mij toch in de oren alsof je jaloers bent. Op zich is dat geen verkeerde eigenschap mits het niet uit de hand loopt. Je hebt het over: Maar moet ik het nu toelaten dat ze elkaar blijven zien. Ik denk dat het niet aan jou is om daarover te oordelen. Als ze advies aan je vragen, dan kan je voorzichtig proberen je gevoelens uit te leggen. Maar je kan nimmer iemand jouw wil op leggen. Zo werkt het helaas niet in deze wereld
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt wellicht een gesprek aangaan met die vriend en hem op het hart drukken om niets met zijn gevoelens t.o.v. je vriendin te doen. Zij heeft tenslotte al een vriend en daar mag hij niet tussen komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit je verhaal lees ik dat je verliefd op hem bent of op haar en dus jeloers, geeft niks maar kom er gewoon vooruit en zeg wat je voelt.
Als het klikt kun je ook met z'n drieën wat beginnen, we leven tenslotte in 2010.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding