Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je verliefd zonder vlinders in je buik te voelen?

Ik heb een vriend waar ik echt heel veel van hou. Ik mis hem ook als hij weg is en we doen gewoon alles als in een gewone relatie. Maar ik heb nog nooit "vlinders" gevoeld waarneer ik aan hem dacht of als ik bij hem was. Dit heb ik in voorgaande relaties wel gehad. Dus kan dit echt verliefd zijn? Of kan ik beter iemand zoeken waarbij ik dit wel voel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Weet je, ik weet niet hoe jullie bij elkaar gekomen zijn maar als jullie bv eerst vrienden waren dan kan het best dat je de verliefde fase overgeslagen hebt.
Verliefdheid blijft niet, gaat op een gegeven moment over in houden van en dat is belangrijker. Jij zegt dat je heel veel van je vriend houd en hem mist als hij er niet is, lijkt mij helemaal niets mis mee. Als je je op je gemak voelt bij elkaar en het gevoel hebt dat je bij elkaar hoort... waarom zou er dan iets mis zijn met het nooit gehad hebben van vlinders?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou het eventueel het virtuele gedeelte kunnen zijn, je was al aan elkaar 'gewend'. Maar nogmaals, verliefdheid gaat over en wordt vervangen door houden van dus ik zou zeggen als je van hem houdt en je wil bij hem zijn...... who cares!!! Geniet van wat je hebt. Mensen willen al te vaak alles analyseren en maken daar van alles mee kapot.

Andere antwoorden (7)

Nee kan niet. Net zo zoals je je vinger eraf snijdt en je zegt dat het niet bloedt...

Dus als je dat zegt, dan geloof ik er niets van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voel je geen vlinders in je buik? Dan ben je niet verliefd. Wat wel kan is iemand heel knap en lief vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou heel veel van een aantal mensen, o.a. ook goede vrienden.

Ik heb alleen maar vlinders in mijn buik, of een speciaal gevoel bij degene op wie ik verliefd was (bij mij is dat al een tijd geleden over gegaan in blijvende liefde, ben al een aantal jaren getrouwd)

Zoals jij jouw relatie omschrijft klinkt het niet als verliefdheid, maar als houden van een hele goede vriend, zeg maar een soort soulmate van wie het fijn is dat je die in je leven hebt, maar wat niet als de liefde van je leven klinkt.
Dit hoeft natuurlijk echter helemaal niet erg te zijn. Als jij je heel fijn voelt in deze relatie en het "vlinders in je buik gevoel" niet een gemis vindt dan kan het een hele goede liefdesrelaties zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan. Ik ben vaak verliefd geweest maar heb nog nooit vlinders in mijn buik gevoeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voelde je dan als je verliefd was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hele dag aan haar denken, ik droom dan zelfs elke nacht erover.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt een gevoel is niet makkelijk uitteleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt.
Verliefdheid is iets heel individueels..elk mens beleeft dat op zijn/haar manier.

Maar gezien de door jou genoemde symptonen zou ik zeggen..ja hoor, dit lijkt zelfs al een beetje op liefde. Niet te snel uitmaken dus.

De tijd zal het je wel leren..als later blijkt dat de vonk begint te ontbreken..dan weet je het ineens wèl.

Of..als jullie samen het leven willen gaan delen..dan weet je het ook..Ja toch?

Gr. Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij ben je echt verliefd hoor! Ik ben nu inmiddels 5 jaar heel gelukkig getrouwd maar heb nooit echte vlinders gevoeld... Toch ben ik verliefd op hem en vooral heel gelukkig mee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook geen echte vlinders gevoeld. Wel kriebels of hoe je het wil noemen, en ik wil altijd graag bij hem zijn. Dus ik denk ook dat die vlinders niet per se noodzakelijk zijn om verliefd te zijn. Als jij van hem houdt en hem mist als hij weg is, ben je toch verliefd? Niet uitmaken vanwege het gebrek aan vlinders dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding