Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit verliefdheid of is dit meer een verlangen van genegenheid?

Met mijn huidige relatie van ruim 2 jaar gaat het de laatste tijd minder. We leven meer als broer - zus met elkaar. Maar we zijn zo gehecht aan elkaar, voelen elkaar aan, delen dezelfde humor.
Iets of wat laat me twijfelen of hij wel de ware is voor mij.

Nu ken ik al jaren een ontzettend aardige en lieve jongen.
Sinds een paar weken hebben we weer contact.
Ik heb hem verteld over mijn huidige relatie, want wil wel eerlijk zijn!
Het klikt zo enorm tussen die jongen en mij dat ik eigenlijk een punt achter mijn huidige relatie wil zetten om met deze jongen een relatie te beginnen!

Wat moet ik doen? Dat dubbele gevoel is zo hartverscheurend.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dit zijn altijd de moeilijke situaties.

Laat ik eerst eens zeggen dat die nieuwe jongen precies op het goede en op het slechte moment komt.

Het slechte moment is dat jij helemaal niets met die jongen qua relatie kan gaan beginnen. Het is immers een slecht moment aangezien jij nog volop in een relatie zit.
Dus voor een relatie zul je dan (in mijn ogen) uit je hoofd moeten halen.

Het goede moment is dat die jongen, jou en jouw relatie eens in een ander perspectief plaatst. Je gaat weer eens nadenken over je huidige relatie: hoe is het, hoe was het, hoe wil je het hebben, wat mis je, enz, enz.
Die jongen heeft dat allemaal getriggerd bij jouw en dat is een goed toeval geweest. Want nu kun je jouw sluimer relatie eens anders gaan indelen.
Waar is de passie gebleven, hoe komt dat, wat kan er aan gedaan worden.

Dus als samenvatting: vergeet die jongen en ga er geen relatie mee aan. Wees dankbaar voor die jongen, doordat hij je huidige relatie voor je in een ander kader heeft geplaatst. Hij heeft opnieuw je ogen geopen, voor datgene in de loop der tijd is gaan slapen.

----

PS: Zolang je niet weet waarom je huidige relatie is gaan sluimeren, heb je best kans dat je dat opnieuw gaat tegenkomen in nieuwe relaties. (als dat niet al gebeurd is). Nu is je kans om hierachter te komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Tja, ook lastig. Je kunt natuurlijk voor de ontzettend aardige en lieve jongen gaan. Maar als dat toch niet wordt wat het lijkt, dan ben je misschien zowel hem als je "broertje' kwijt.
Je zou ook kunnen bezien of je wat meer sjeu uit de relatie met je "broertje" kunt halen.
Op mijn leeftijd vind ik persoonlijk dat je meer hebt aan een "broer-zus' verhouding zoals je die beschrijft dan verliefdheden, behalve als je dan"de ware" zou treffen, maar at weet je nooit.
Maar da's puur persoonlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals jij je huidige relatie beschrijft lijkt mij het hoogst haalbare in het leven. Ik neem wel aan, dat jullie nog seks hebben met elkaar. Een nieuw vriendje, acht die wordt ook weer een gewoonte over een jaar of twee. Het probleem zit denk ik niet in jullie relatie, maar in jou zelf. Je zegt bijv. niet wat jouw vriend ervan vindt en waarschijnlijk is jouw verwachtingen veel te romanties en te suikerzoet. Mijn raad aan jou: ga eens wat meer knuffelen met jouw vriend en ga de relatie uitbouwen. Bovendien zijn vriendjes geen auto's die je om de twee jaar kunt inruilen. Als jje het niet meer ziet zitten, dan moet je gaan en zeker niet direct een nieuwe relatie aangaan, Madame Butterfly
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Het gaat om jou!
Jij hebt al lange tijd niet meer bepaalde gevoelens ervaren die bij je horen. Passie, lust etc..
Je vond in jouw relatie geen juiste situatie om die gevoelens te ervaren. Maar het gevoel IS er wel! Dat ging nooit weg. Voor jou als persoon moet je echter situaties zien, ervaringen hebben, om dat gevoel weer te mogen voelen. En dat is dan deze nieuwe jongen. Echter, vergis je niet, wie voelt? JIJ!
Wanneer je bv met deze nieuwe jongen verder zou gaan, zullen er ongetwijfeld ook met hem situaties komen waarin er geen plek of gelegenheid is voor passie, lust, etc..Wat doe je dan?
Als je beiden mannen weg haalt, als je elke situatie waarin passie, lust etc, gevoeld kan worden weghaalt, IS het er dan ook niet meer? Het zit in jou! Het kan nergens anders zijn. Met wie je ook bent, in welke situatie je ook bevind, het gevoel (diepe intimiteit) is er! Je mag het gewoon voelen, zonder man, zonder situatie..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(bijna) Elke relatie wordt op den duur een beetje een 'sleur'. Bij de ene is dat na 2 jaar bij de andere (velen) na een jaar of 10. Als het al na 2 jaar is, dan is dat niet echt een goed teken, maar het kan gewoon zijn dat jullie wat sneller dat punt bereikt hebben. Er zijn 2 mogelijke uitkomsten: uit elkaar gaan en dat is vaak de makkelijkste stap: zeker in zo'n prille relatie waar je nog niet met elkaar vergroeid bent en waarschijnlijk nog geen eigendom (huis) of kids hebt. Maar er is ook een andere manier, vraagt veel meer inspanning, vraagt werk en is dus een pak minder makkelijk: werken aan de relatie. Spreek er over met je vriend, plan nieuwe (spannende) dingen in, neem initiatief...
En och ja, de meeste affaires, vreemd gaan, uit elkaar gaan zijn gebaseerd op het kijken naar 'och het gras is groener aan de andere kant van de omheining'... dus probeer eens het op de omgekeerde manier te doen: kijk NIET naar wat die aardige lieve jong te bieden heeft dat je partner niet heeft, maar inventariseer eens wat jouw partner WEL te bieden heeft (en een ander niet). Geloof me er gaat een andere wereld voor je open ! (en indien niet dan zet je er idd beter toch een punt achter).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals jij je huidige relatie omschrijft klinken jullie als hele goede vrienden, maar niet als geliefden. Jullie zijn aan elkaar gehecht, en hebben dezelfde humor. Daarnaast hebben jullie natuurlijk ook nog een stukje gezamenlijk verleden. Het is moeilijk om zoiets te laten gaan, omdat het heel vertrouwd voelt.

Wat je zou kunnen doen is met je huidige vriend de situatie bespreken; zeg hem hoe jij je voelt en vraag hem of hij het zelfde idee heeft over jullie relatie. Misschien kunnen jullie als hele goede vrienden uit elkaar gaan en de goede dingen elkaar blijven delen.
Natuurlijk laat je dan iets vertrouwds achter je, en je weet ook niet hoe het zal aflopen met die andere jongen maar je bent dan wel dat verscheurde gevoel kwijt.

Wat je ook zou kunnen doen is je huidige relatie nieuw leven proberen in te blazen door iets onverwachts romantisch te plannen. Wie weet komt het verliefde gevoel dan weer helemaal terug. Als dat niet het geval is dan weet je in ieder geval dat je alles eraan hebt gedaan.

In ieder geval succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je. Deze probleem met je huidige vriend besproken , heb je hem vertelt dat je niet gelukkig bent, en dat jullie meer als en broer en zus leven, misschien heeft je vriend dit niet eens in de gaten, en als je nu wil vluchten naar een lief aardig jongen, heb je wel over na gedacht wat je gaat doen , als je over 2 jaar met die ander jongen ook als broer en zus relatie hebt, ik denk dat je vriend beter op de hoogte
moeten brengen over jullie probleem, doet hij nog steeds geen moeite voor jou, dan is de keuze aan jou succes meisje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: