Hoe kan ik als minderjarige het huis uit?
Om mijn lange verhaal kort te maken : ik ben bijna 17 en heb al jaren ruzie met mijn moeder en begon eigenlijk toen mijn broer een ongeluk kreeg en ik begreep dat hij haar aandacht nodig had maar dat is nu 5 jaar later en hij woont nu op zichzelf, ik moest heel het huis opruimen en zij ging koken en slapen. Ik heb nu een vriendje en woon soort van al een jaar bij hem en pas na een jaar gaat ze dreigen met politie tegen zijn moeder terwijl ze in dat jaar 1x is langs gekomen (zijn moeder heeft zelf ook ernstige problemen en vind dit echt respectloos) en als ik er met m'n moeder over praat zegt ze ik ben zoals ik ben en jij moet veranderen, ikdoe echt mijn best om het goed te krijgen maar ze ziet alleen mij als probleem en niet zichzelf, ik moet nu doordeweeks thuis slapen en ze doet net alsof die ruzies nooit geweest zijn en als ik er over begin word ze weer boos, ik heb al een beetje opgezocht over pleeg gezinnen maar vind het eng om hulp in te schakelen volgens de mensen die mijn situatie kennen zeggen eigenlijk dat ik mentaal mishandeld word, weet iemand wat ik kan doen want ik kan dit echt niet meer aan ik ga hyperventileren als ik naar huis moet en ben na een '' gesprek'' met m'n ma heel de week vandaag.
Ook al zijn de verhalen van buitenstaanders vaak anders.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.