Hoe krijg ik mijn ex zonder geweld het huis uit?
Ik heb sinds 2012 een relatie met mijn vriendin. Deze vriendin is in februari dit jaar bij mij komen wonen. De relatie stond altijd al onder druk vanwege haar borderline gedrag. Ik had (onterecht) de hoop dat dit gedrag zou afnemen zodra we zouden samenwonen.
Nu, een aantal maanden later kan ik het gedoe en de trammelant met haar niet meer aan. Ik wil de relatie beeindigen en ik wil dat ze mijn huis verlaat. Ik woon in een huurwoning die op mijn naam staat. Zij is enkel medebewoner, en ze zelfs niet eens bekend bij de woningstichting.
Ze zal de woning niet vrijwillig verlaten en ik weet dat het tot een geweldsexplosie zal komen als ik het ga doordrukken. Ik heb ook al overwogen andere sloten te laten plaatsen maar dan het zal het zeker tot geweld buiten komen (ik zou er niet van opkijken als er een steen door het raam gaat, of dat ze zich toch naar binnen forceert). Ik heb de politie al gevraagd, maar die komt niet op voorhand om een dergelijke escalatie te voorkomen. Pas als ze wat vernield kan ik bellen vanwege huisvredebreuk.
Maar ik wil dit eigenlijk voorkomen. Hoe kom ik hier nu uit, zonder dat het tot geweld komt. Wat mag ik doen om haar tegen te houden als ze zelf geweldadig wordt? Mag ik zelf geweld gebruiken om haar uit te schakelen?
Ik zit gewoon met m'n handen in het haar, en ik weet niet wat te doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.